Wykorzystaj drukowany katalog jako sprzedawcę w domu klienta

Posted by:Marta Wujda Posted on:2 lipca 2019 Comments:0

Siła drukowanego katalogu nie kończy się, gdy klient zamyka katalog z ofertą produktów. Wręcz przeciwnie: jego wpływ na decyzję zakupową właściwie dopiero się wtedy zaczyna. Prześledźmy proces takiego wpływu.

Czy kupowaliście ostatnio produkt, który miał służyć dłużej, na przykład przez kilka lat? Wyobraźmy sobie zakup dywanu. Trzeba rozważyć nie tylko jego rozmiar i to, czy wzór przypadł nam do gustu. Ważne jest także dopasowanie do pomieszczenia, dekoracyjność, rodzaj tkaniny, sposób wykonania, materiał, zapach, kwestie związane z czyszczeniem. Czy chcemy miękki dywan o grubości kilku centymetrów? A może lepszy będzie ten z krótkim, sztywnym włosiem bądź tkany płasko? Nie wszystko da się ocenić na podstawie obrazka i opisu w internecie. Przychodzi więc czas na wizytę w sklepie.

Katalog czyli drukowany sprzedawca

Tu również niekoniecznie jeszcze podejmiemy decyzję. Bardzo możliwe jednak, że sprzedawca wręczy nam drukowane katalogi producentów, których dywany sklep ma na składzie. W domu, mając jeszcze w pamięci cechy dywanów obejrzanych w sklepie, rozejrzymy się w pełnej ofercie danego producenta.

Zaznaczymy długopisem bądź post-item te produkty, które najbardziej spodobały nam się pod względem pewnych cech. I sprawdzimy, czy ta najlepsza dla nas opcja jest w ogóle dostępna np. w rozmiarze, którego w sklepie akurat nie było.

Jaki będzie ciąg dalszy? Jeśli sprzedawca poświęcił nam uwagę i zadbał o nas, zaopatrując w katalogi, zapewne to jego poprosimy o sprowadzenie pożądanego produktu.

Pamiętajmy przy tym, że decyzji zakupowych dotyczących wystroju mieszkania nie podejmuje się samodzielnie. A właśnie katalog zapewnia komfortowe wspólne doświadczenie wyboru. Co równie istotne – dobrze przygotowany katalog nawet po zakupie zostanie u klienta. Stanie się wtedy kolejnym cennym zasobem marki, pozostającym stale do dyspozycji potencjalnego nabywcy.

Obecność katalogu marki w domu czy biurze klienta sprawia, że klient zawsze ma do czego wrócić. Bo czy np. ściana pełna książek oznacza, że posiadacz wszystkie je przeczytał? Nie – ale wybrał dla siebie to, po co w razie potrzeby chciałby sięgnąć. Tak samo katalogi produktów, jeśli zostaną zachowane, stanowią podstawę przyszłych wyborów konsumenckich.

Wymiana dostępności za jakość

A może drukowanie katalogu jest niepotrzebne? Przecież każda oferta jest też dostępna w internecie. Ten dylemat pokazuje różnicę między wielozmysłowymi doznaniami związanymi z produktem a dostępnością informacji. Oferta w internecie to maksymalna dostępność – dotarcie do niej wymaga zaledwie niewielkiego wysiłku i można to zrobić właściwie wszędzie. Każdy z nas ma ją w smartfonie, który nosi w kieszeni lub w torebce.

Pełna dostępność nie zapewnia jednak pełni doznań. W przypadku wielu produktów te doznania nie są potrzebne. Jeśli klient rozważa zakup produktu, który posłuży mu przez wiele lat, doznania są kluczowe. 

Katalog drukowany może nie pokazuje pełnego wachlarza produktów, ale otacza go specyficzna aura. To ona sprawia, że jego treść jest łatwiej dostępna poznawczo – dociera do większej liczby zmysłów, a przez swe umiejscowienie w ścieżce zakupowej, wzbogaca ją i służy budowaniu lepszego customer experience. Klienci chętnie zrezygnują z dostępności na rzecz lepszych doznań.

Aby jednak odbiorca zatrzymał katalog, trzeba postawić na jakość. Katalog musi być odpowiednio wydrukowany. Każde uszlachetnienie, papier wysokiej jakości– wszystko to pomaga uzyskać wyjątkową aurę.

Nasza drukarnia zapewnia ją, oferując nie tylko profesjonalny druk, szeroki wybór gramatur i rodzajów papieru oraz klejenie PUR. Proponuje też uszlachetnienia okładki – wybiórcze srebrzenie, złocenie lub lakier UV 3D. Te ostatnie podkreślą wartość firmy i jej oferty. Bardzo wyraźnie pokażą klientowi, że firma ceni i sama oferuje jakość.

Materiały drukowane mogą nie być tak efektowne jak nowinki technologiczne. Są jednak efektywne i świetnie te nowe technologie uzupełniają. 

Kategoria