Jak za pomocą niewielkich budżetów na druk zdobyć nowych klientów

Posted by:Marta Wujda Posted on:28 czerwca 2019 Comments:0

Zwykle promowanie swojej firmy kojarzy się dwojako. Albo z tanią reklamą w wyszukiwarce Google czy na Facebooku, albo z drogą reklamą telewizyjną czy prasową. Tymczasem jeśli Twoja oferta skierowana jest do innych firm (B2B), za pomocą niskich nakładów możesz osiągnąć cel w inny sposób. 

Wybór między drukiem a digitalem to nie gra o sumie zerowej. Nie jest tak, że jedno wygrywa kosztem drugiego. Przeciwnie, na wielu polach te kanały się uzupełniają, wywołując efekt synergii. Nawet Ikea ostatnio odtworzyła swój katalog na Pintereście, nie rezygnując z druku.

Katalog drukowany w małym nakładzie zdobędzie uwagę klienta. Szybko dopasuj się do jego upodobań.

Katalogi drukowane na targi i konferencje

W komunikacji B2B nie potrzeba wielkich nakładów – ani w druku, ani w budżecie. Targi, spotkania branżowe, konferencje to stał element prowadzenia działań w tej komunikacji. To także tworzenie własnych materiałów na potrzeby employer brandingu, CSR czy relacji inwestorskich – we wszystkich tych sytuacjach ważne jest raczej szybkie wykonanie niewielkiej liczby publikacji. I właśnie tu możemy Ci pomóc.

Godne uwagi są raporty roczne. Małe firmy ich nie potrzebują, ale wraz z rozwojem firmy, a później wejściem na giełdę raport roczny jest niezbędny. To dokument tworzony przez zarząd, który wyjaśnia inwestorom sytuację firmy. Opisuje otoczenie konkurencyjne, zawiera sprawozdanie finansowe. Można też wykorzystać tak zwane raportowanie niefinansowe, które pokazuje społeczne zaangażowanie firmy.

W 2014 roku Unia Europejska przyjęła dyrektywę w sprawie ujawnienia informacji niefinansowych i informacji dotyczących różnorodności. Od tego czasu takich raportów jest coraz więcej. Firmy chętnie opisują swoje działania prospołeczne, bo wiedzą, że to istotne dla konsumentów.

Każdy woli kupować produkty firmy, która dba o środowisko czy odpowiedzialnie traktuje pracowników. Kandydaci do pracy chętniej odpowiadają na ogłoszenia rekrutacyjne z firm, które dbają o wszystkich interesariuszy. Opis działań odpowiedzialnych społecznie musi mieć odpowiednią, profesjonalną formę.

W naszej ofercie dla małych nakładów katalogów klejonych PUR (a więc najwyższej jakości) mamy w tej chwili najlepszą ofertę na rynku jeśli chodzi o cenę – nawet kilkukrotnie niższą cenę niż u konkurencji przy małych nakładach. Oferujemy też szeroki wybór formatów oraz niemal nieskończone możliwości konfiguracji. Jej atutem jest także szybkość realizacji – 3 dni.

Warto też rozważyć zróżnicowanie katalogów w zależności od segmentu klientów. Tak właśnie robią hipermarkety. Różnicują gazetki reklamowe w zależności od danej dzielnicy oraz cech socjo- i demograficznych jej mieszkańców. Można przeprowadzić rozeznanie, którą z silnych stron własnej oferty najlepiej będzie uwypuklić w poszczególnych kanałach sprzedaży czy komunikacji. Efektem będzie przygotowanie nieco innej wersji publikacji dla każdej sensownie wyodrębnionej grupy odbiorców.

Jak wydrukować katalog online

Niewielkie nakłady wysokiej jakości drukowanych katalogów pozwalają także podkreślić siłę firmy i umiejętność dostosowania się do trendów rynkowych. W części katalogów można np. zastosować uszlachetnienia – nasza drukarnia internetowa  specjalizuje się w takich rozwiązaniach, oferując wybiórcze złocenia, srebrzenia czy lakier UV 3D.

W stworzeniu dopasowanej oferty pomoże Ci druk cyfrowy. Umożliwia on przygotowanie profesjonalnie wyglądających publikacji w niewielkich nakładach. Klejony, wielostronicowy katalog na dobrym papierze buduje doświadczenie marki. Pokazuje jej siłę, wpływa na wizerunek, zachowując jednocześnie swoją podstawową, utylitarną funkcję – prezentuje firmowy asortyment.

Materiały drukowane pozwalają uzyskać efekt synergii między dwoma różnymi sposobami na zyskanie lojalności klientów i pozyskanie nowych. Z jednej strony są działania digital. Za pomocą budżetu pozwalają dotrzeć do dużej liczby klientów. Z drugiej strony – są materiały drukowane. Katalogi dobrej jakości pozwalają dotrzeć do wybranych, szczególnie ważnych klientów.

Kategoria