Trendy w druku i projektowaniu 2020: customer experience – ma być wygodnie i na żądanie

Posted by:Marta Wujda Posted on:3 grudnia 2019 Comments:0

Wygrają ci, którzy skupią się na kliencie. Klientocentryczność to jeden z buzzwordów ostatnich lat. Jest często powtarzany, ale warto wziąć jego sens pod uwagę i projektować usługi tak, by to klient kierował organizacją firmy, nie odwrotnie. W dobie hiperkonkurencji ważne jest i to, na ile firma jest w stanie zaangażować konsumenta, uczynić go swoim zwolennikiem, by nie powiedzieć – ambasadorem.

Zaspokajanie potrzeb klienta jest podwaliną sukcesu. Obecnie pożąda on prostoty i jasnych opcji do wyboru, także w dziedzinie usług profesjonalnych, do których należy m.in. druk cyfrowy.

Klient chce, by jego problemy zostały rozwiązane szybko, niedrogo i na wysokim poziomie. Powinien znać możliwości konfiguracji zamawianego produktu, rozumieć, jakie efekty uzyska, stosując różne rodzaje papierów czy uszlachetnień. Co więcej, powinien wiedzieć, jakie zamawiane przez niego materiały najlepiej podziałają na jego klientów.

Dlatego stawianie na user experience to absolutna podstawa. Poza tym liczy się poradnictwo i tworzenie materiałów, które będą pomocne w codziennej pracy klienta.

Drukarnia internetowa tworzy wokół siebie platformę komunikacyjną

Dzięki niej może zaspokoić powyższe potrzeby, a przy tym sprawić, że decyzję o druku określonych materiałów od ich produkcji dzieli tylko jeden prosty krok. Dostęp online do platformy z konfiguratorem znakomicie ułatwia składanie i procesowanie zamówień.

Byliśmy pierwszą drukarnią online w Polsce i jedną z niewielu w Europie, które kilka lat temu zaoferowała tego rodzaju usługę. Stworzyliśmy wtedy nowy serwis, przy okazji skróciliśmy także proces składania zleceń i przyspieszyliśmy jego działanie.

W nowym konfiguratorze użytkownik wprowadza własny nakład, a system natychmiast wylicza wartość zamówienia. Znacznie przyspiesza to proces składania niestandardowych zleceń.

Nowością była też możliwość praktycznie nieograniczonej konfiguracji produktów. Liczba dostępnych kombinacji wzrosła wtedy co najmniej dziesięciokrotnie w stosunku do poprzedniej wersji.

Nowy konfigurator sprawił też, że użytkownicy, którzy chcieli wybrać nietypową liczbę wydruków, niedostępną w konfiguratorze, mogli to zrobić także przez stronę internetową. Wcześniej musieli wysyłać zapytanie i oczekiwać na wycenę przygotowywaną przez handlowca drukarni.

Trzeba pamiętać też o tym, że w dzisiejszym zabieganym świecie cennym, bo traconym bezpowrotnie zasobem jest czas. Klienci są dzisiaj niecierpliwi, deklarują to nie tylko w badaniach, wskazują na to także obserwacje prowadzone przez naukowców. Ci już w latach dziewięćdziesiątych zauważyli, że w największych miastach ludzie coraz szybciej chodzą. Najszybciej przyspieszano w największych metropoliach. Im większe miasto, im silniej rozwinięta gospodarka i im bardziej indywidualistyczne nastawienie, tym szybsze tempo życia.

Dziesięć lat później, w 2007 roku przeprowadzono kolejne szeroko zakrojone badania. Wyniki wskazywały, że mieszkańcy wszystkich miast przyspieszyli średnio o około 10%.

Co takie badania mają wspólnego z doświadczeniem klienta i drukiem? Codzienne nawyki i oczekiwania przekładają się na oczekiwania biznesowe. Klienci przyzwyczaili się do błyskawicznego odpowiadania na ich zapytania. Oczekują równie szybkiej, bezbłędnej komunikacji z firmą oraz błyskawicznej dostawy.

Drukarnie internetowe mają przewagę nad tradycyjnymi

Przyzwyczajeni do pracy w internecie, z niego przekładają wzory do interakcji biznesowych. W związku z tym najlepszą drogą do ich pozyskania i utrzymania jest zapewnienie im wygodnego, spójnego kanału komunikacji. Drukarnie internetowe mają tu przewagę, ponieważ korzystają z wzorów sprawdzonych w innych branżach, które korzystają z e-commerce.

Unikanie rozbijania komunikacji na pośredniczące narzędzia w rodzaju e-maili i telefonów pozwala na optymalizację wszystkich procesów. Przede wszystkim zaś skraca czas transakcji i dostawy. Klient zapamiętuje całościowe doświadczenie z zamawiania druku i na tej podstawie na dłużej wyrabia sobie opinię o firmie.

Kategoria