Czy warto drukować plakaty?

Posted by:Redaktor Chroma Posted on:15 lipca 2022 Comments:0
czy warto drukowac plakaty

Czy kojarzysz wielokrotnie modyfikowany, a dziś wykorzystywany w internetowych memach, plakat z okresu I wojny światowej, na których „Wuj Sam” zachęca rekrutów, by wstąpili do amerykańskiej armii? A może pamiętasz przerażające rekinie kły z plakatu promującego „Szczęki” Stevena Spielberga? Plakaty od początku swojego istnienia miały ogromny potencjał marketingowy. Do dzisiaj niewiele się zmieniło w tej kwestii. Dowiedz się, w jaki sposób drukowanie plakatów może pomóc Twojej marce oraz jak wykonać prawidłowy projekt!

Jak drukować plakaty?

Drukowanie plakatów to jedna z naszych specjalności, dlatego ich omówienie rozpoczniemy od kwestii technicznych. Wybierając Chromę, zyskujesz pewność, że drukowanie plakatów na zamówienie, które nam zlecisz, odbędzie się w najwyższej jakości za sprawą najnowocześniejszego parku maszynowego w Polsce, więc w pełni wykorzystasz potencjał tego narzędzia!

Przygotuj projekt plakatu, uwzględniając możliwości, jakimi dysponuje nasza drukarnia. Przed złożeniem zamówienia upewnij się, że plik został prawidłowo przygotowany do druku. Projekt plakatu możesz również przygotować samodzielnie w naszym narzędziu Canva na bazie naprawdę efektownych szablonów, które da się dowolnie modyfikować i oczywiście wzbogacić o elementy własne identyfikacji wizualnej!

Plakaty wydrukujemy dla Ciebie we wszystkich najpopularniejszych formatach, a w grę wchodzą oczywiście orientacja pozioma i pionowa. W razie potrzeby zrealizujemy dla Ciebie również niestandardowy plakat na zamówienie – skontaktuj się z nami, jeżeli dostępne online możliwości nie uwzględniają Twojego pomysłu.

W odpowiedniej rubryce formularza wybierz interesujący Cię papier. Pamiętaj, że trwały plakat reklamowy najlepiej wydrukować na papierze o wysokiej gramaturze. Szczególnie polecamy używane w naszej drukarni papiery ekologiczne pochodzące z recyklingu – w razie potrzeby podkreślą one Twój wizerunek jako przedsiębiorcy troszczącego się o środowisko.

Oferujemy jednostronny i dwustronny druk plakatów, kolorowy i czarno-biały. Twój plakat reklamowy może zachwycać odbiorców wizualnie dzięki uszlachetnieniom – jednym z ciekawszych pomysłów jest zachwycający lakier High Gloss UV, który wykorzystujemy w naszych plakatach Lux. W grę wchodzi też między innymi folia matowa i błyszcząca. Dodatkowo możesz u nas zamówić plakat reklamowy z listwami zorientowanymi poziomo lub pionowo. Białe, czarne lub srebrne listwy prezentują się naprawdę elegancko!

W jaki sposób plakaty pomogą Twojej firmie?

O popularności plakatów reklamowych decyduje fakt, że jest to stosunkowo tania forma reklamy równocześnie odznaczająca się bardzo dużym potencjałem. Poprzez przemyślaną dystrybucję plakatów możesz trafić do naprawdę wielu odbiorców zainteresowanych Twoimi produktami bądź usługami. Wystarczy, że dopilnujesz, aby Twój plakat reklamowy został wyeksponowany w miejscu, które odwiedzają Twoi potencjalni klienci – na przykład punktach sprzedaży.

Pożądany efekt możesz osiągnąć na dwa sposoby. Jednym z nich jest oczywiście płatna promocja – tam, gdzie dostępne są Twoje produkty, warto umieszczać materiały POS, które zwiększą popularność Twojej marki, ale przede wszystkim pomogą konsumentom w podjęciu decyzji zakupowej. Odwiedzając apteki, drogerie, sklepy spożywcze, punkty gastronomiczne i niemal wszystkie punkty handlowe, w których odbywa się sprzedaż, z pewnością dostrzegasz materiały reklamowe poszczególnych marek.

W niektórych branżach nie musisz posiadać dużego budżetu, aby wykorzystać potencjał, jaki niesie za sobą drukowanie plakatów oraz ich dystrybucja. Jeśli Twój plakat reklamowy będzie naprawdę atrakcyjny wizualnie, a także pod względem treści, ma szansę stać się viralem na podobnych zasadach jak w internecie! Płatna promocja nie będzie konieczna, a poniesiesz jedynie wydatki na sam druk plakatów oraz ich wysyłkę, którą zresztą możemy dla Ciebie wykonać w ramach przesyłki marketingowej. Jak stworzyć naprawdę unikalny projekt? Pomyśl o tym, co łączy wspomniane we wstępie kreacje – „Szczęki” i „Wuja Sama” oraz inne kultowe plakaty. Chodzi oczywiście o wywoływanie emocji. 

Nie oznacza to, że Twój plakat reklamowy powinien jak dwa wymienione przykłady odwoływać się do strachu lub poczucia obowiązku. Postaw na komunikat, który zaangażuje odbiorców poprzez humor, radość lub inne uczucia, na których budujesz tożsamość swojej marki. Ciekawymi tropami mogą być plakaty, jakie znajdziesz w placówkach medycznych dotyczące poszczególnych aspektów dbania o zdrowie, podobnie jak materiały POS dystrybuowane przez producentów alkoholi, które przypominają kierowcom, aby nie jeździli „na podwójnym gazie”. Wartościowy nie musi potrzebować płatnej promocji!

Podsumowanie. Czy warto zainwestować w coś jeszcze?

Plakat reklamowy to bardzo ciekawa forma promocji BTL, ponieważ drukowanie plakatów tak naprawdę można usytuować pomiędzy reklamą a sztuką, a w przypadku najlepszych kreacji w obu kategoriach jednocześnie. Plakaty nie powinny stanowić jedynego narzędzia promocji – zgodnie ze strategią marki uzupełnij swoją kampanię promocyjną o inne materiały drukowane – na przykład ulotki, katalogi, kalendarze. To wszystko możesz u nas zamówić w pakiecie, podobnie jak niezbędne w praktycznie każdym biznesie wizytówki!

Kategoria