Co powinno znaleźć się na wizytówkach?

Posted by:Redaktor Chroma Posted on:26 lipca 2023 Comments:0
Co powinno znaleźć się na wizytówkach

Chcesz zbudować wizerunek profesjonalnej firmy? Zatem zdecyduj się na zamówienie wizytówek, które będziesz przekazywać klientom oraz partnerom biznesowym. Choć to dość tradycyjne rozwiązanie, to nadal cieszy się ogromną popularnością wśród przedsiębiorców czy freelancerów. Jednak, aby wizytówki spełniały swoje funkcje, muszą być dobrze zaprojektowane. 

Jakie informacje powinny znaleźć się na wizytówce?

Dokładnie zaplanuj, jakie informacje i elementy graficzne powinny znaleźć się na wizytówce. Dzięki temu odbiorca będzie mógł się z Tobą skontaktować, dowie się czegoś więcej na Twój temat i Twojej firmy, a przede wszystkim zyskasz szansę na to, że zyskasz nowego klienta. Dlatego, zanim zlecisz druk wizytówek, dowiedz się, jakie dane muszą się na niej znaleźć.

Logo

Spójna identyfikacja wizualna to najlepszy sposób na to, aby potencjalny klient lub partner biznesowy zapamiętał Twoją markę. Wyraźny element graficzny taki jak logo stanie się symbolem firmy. Najlepiej, aby już przy pierwszym spojrzeniu sygnalizował, czym się zajmujesz. Dlatego logo powinno być wyraźne i mieć wysoką rozdzielczość. 

Pamiętaj, jeśli firmowe logo jest kolorowe, to koniecznie wydrukuj wizytówki również w kolorze.

Nazwa firmy

Czy wiesz, że nazwa firmy to najważniejsza informacja, jaka musi znaleźć się na wizytówce? Specjaliści podkreślają, że powinieneś przeznaczyć najwięcej przestrzeni na wizytówce właśnie na nazwę firmy. Koniecznie musi też znaleźć się na pierwszej stronie.

Przewodnie motto marki

Twoja marka ma firmowe motto określające profil działania, misję i wizję? W takim razie to kolejna istotna informacja, która może znaleźć się na drugiej stronie wizytówki. 

Zadbaj, aby hasło nie było zbyt długie – max. 6 słów.

Strona internetowa

Masz stronę internetową? Nowoczesne wizytówki bardzo często zawierają adres witryny w uproszczonej wersji bez https://. To świetny sposób na zachęcenie potencjalnych klientów do zapoznania się z Twoją ofertą, portfolio i poznania historii marki. Możesz dodać też na wizytówce kod QR.

Dane kontaktowe i nazwa stanowiska

Imię i nazwisko, a także nazwa stanowiska to dane, które zawsze znajdują się na górze wizytówki. Właśnie te informacje mają wyróżniać się np. poprzez użycie większego lub pogrubionego fonta. Poniżej umieść dane adresowe, numer telefonu oraz konta w mediach społecznościowych.

Jakie dane umieścić na wizytówce w zależności od jej rodzaju?

Wizytówka może spełniać różne cele i być dostosowana do wielu okoliczności, podczas których będzie wręczana. Właśnie od tego zależy, jaki zakres informacji powinien znaleźć się na wizytówce. Dzięki temu skutecznie zrealizujesz wytyczony cel.

Wizytówka fakturowa

Jeśli przekazujesz wizytówki drugiej osobie, aby mogła z łatwością wystawić fakturę, to niezbędnym elementem są dane rejestrowe firmy np.:

  • oficjalnie zarejestrowana nazwa firmy – zamiast nazwy marki,
  • adres siedziby firmy,
  • numer NIP,
  • opcjonalnie możesz dodać numer konta bankowego.

Zlecając druk wizytówek fakturowych, zadbaj też o to, aby znalazły się na niej również logo i dane kontaktowe.

Wizytówka kontaktowa

Wizytówka kontaktowa to najpopularniejszy rodzaj, która ma przede wszystkim ułatwiać skontaktowanie się z Tobą. W przypadku, gdy większość czasu spędzasz na wykonywaniu usług, to lepszym rozwiązaniem będzie adres e-mail. Natomiast właściciele sklepów internetowych powinni postawić na numer telefonu, bo z jego pomocą potencjalni klienci szybciej otrzymają odpowiedzi na pytania.

Co powinno znaleźć się na wizytówkach kontaktowych oprócz tego? Z pewnością nie może zabraknąć:

  • logo,
  • nazwy firmy,
  • imienia i nazwiska,
  • stanowiska,
  • adresu – jeśli prowadzić stacjonarny biznes,
  • adresu strony internetowej,
  • numeru telefonu i adresu e-mail.

Wizytówka relacyjna

Głównym zadaniem wizytówki relacyjnej jest zbudowanie relacji, a nie jedynie jednorazowego kontaktu z potencjalnym klientem. Taka wizytówka może przybrać formę np. karty stałego klienta lub zachęcać do obserwacji w mediach społecznościowych. W takim przypadku w treści powinna znaleźć się nazwa konta np. na LinkedIn, Pinterest, Instagramie czy Facebooku. Oprócz tego umieść następujące informacje:

  • logo,
  • nazwę firmy,
  • imię i nazwisko,
  • adres aktywnego konta w mediach społecznościowych,
  • adres strony www,
  • informacje o przywilejach, jeśli wizytówka ma zapewniać klientom rabaty lub gratisy.

Druk wizytówek – o czym warto pamiętać?

Podczas projektowania wizytówki nie ograniczaj się jedynie do ustalenia informacji, jakie powinny się tam znaleźć. Wybierz też odpowiedni rozmiar – standardowe formaty wynoszą 85×55 mm lub 90×50 mm. 

Decydujące znaczenie mają też wykorzystane uszlachetnienia, które sprawiają, że wizytówki są oryginalne. Wydrukuj wizytówki, które mają matową lub błyszczącą folię, są pokryte trójwymiarowym lakierem UV bądź posiadają drobne złocenia.

Kategoria