Przewodnik
Twoje zamówienie
Dodaj nazwę zamówienia
Dodaj do koszyka
Zmień konfigurację, żeby kontynuować.
Wybierz prawidłowy nakład, żeby kontynuować.
Katalogi szyte-menu

„Głodny” projektu?

Skorzystaj z konfiguratora i stwórz menu, które idealnie trafi w Twój... smak!
Zamów

Katalogi szyte-menu to specyficzny przedstawiciel całej rodziny katalogów. Zwykle mają niewiele stron, bo ich główny cel to przejrzyste zaprezentowanie oferty restauracji, barów, pubów, kawiarni, klubów. Zarówno tych eleganckich, jak i tych codziennych, do których wstępujesz, kiedy zgłodniejesz, będąc w pracy. Albo kiedy podczas wakacyjnego zwiedzania musisz dodać sobie energii kawą w przydrożnym barze.

Niezależnie od charakteru miejsca katalog szyty-menu nie może zawierać zbyt szerokiej oferty. Gdyby taką przedstawiał, restauracja, mając ograniczone zasoby ludzkie i powierzchnię kuchni, nie byłaby w stanie dostarczyć produktu odpowiedniej jakości. Również i klient, mając w ręku zbyt obszerny tego rodzaju katalog, byłby zdezorientowany.

Katalogi szyte-menu

Jak powinien wyglądać odpowiednio wydrukowany katalog szyty-menu?

Katalogi menu to zarówno materiały marketingowe, jak i informacyjne. Muszą dostarczyć informacji i być na tyle estetyczne, by pobudzać apetyt oraz przekonać do zakupu. Powinny łączyć elementy katalogu, ulotki reklamowej, prospektu, broszury.

Mówi się, że krótkie, odpowiednio wydrukowane menu to najważniejszy element marketingu restauracji, oprócz samego budynku. Sprawi, że klienci, którzy planowali zamówić jedną rzecz, zamówią też kilka dodatkowych. Jeśli nie myśleli o deserze – po tym jak zobaczą w menu atrakcyjne zdjęcie lub ciekawy opis – zmienią zdanie i jednak deser zamówią. Menu komunikuje tożsamość miejsca, a jednocześnie zwiększa zyski firmy.

Jeśli potrzebujesz katalogu w formie menu do swojej firmy, to musisz koniecznie zadbać o jakość druku. Zdjęcia muszą wywoływać u klientów emocje, które przekładają się na decyzje o zamawianiu określonych produktów. Tyle że zdjęcia cyfrowe łatwo korygować, a ekran wybacza drobne niedociągnięcia. Druk, czyli chemiczny proces zamiany danych w postać fizycznego przedmiotu, wymaga wysokiej jakości fotografii. Za to efekt jest taki, jak należy – smakowity. Zapewniają to katalogi szyte-menu wydrukowane w drukarni internetowej Chroma.

Katalogi szyte-menu

Aż ślinka cieknie!

Pokaż co i jak chcesz - opcje konfiguracji menu pozwolą na pokazanie koniecznych danych i zdjęć!
Zamów
Katalogi szyte-menu

Dobór zdjęć i kolorów do katalogu-menu

Wykorzystanie zdjęć gotowych potraw musi być dostosowane do charakteru marki i segmentu rynku, w którym ona działa. Na przykład duże, jaskrawe zdjęcia obok opisów potraw wielu klientom kojarzą się z restauracjami sieciowymi, fast foodami oraz barami z niższej półki. Lokale wyższej kategorii często zamieszczają tylko opisy. Pozwalają tym samym, by klient, który czyta katalog szyty-menu, uruchomił swoją wyobraźnię.

Nie jest to jednak żelazna reguła. Zdarza się, że menu ze zdjęciami potraw mają też najlepsze sieci restauracji. Wtedy zdjęcia te muszą być jednak subtelne, najwyższej jakości. Czasem, jeśli firmie brakuje takich zdjęć do katalogu, warto rozważyć grafiki i ilustracje. Te dobrze podkreślą charakter miejsca.

Tak samo oddziałują kolory katalogu-menu. Świeże, intensywne, takie jak zielony, czerwony czy żółty, dobrze pasują do restauracji meksykańskiej, ale niekoniecznie do eleganckiego klubu wieczorowego. Ten powinien wybrać raczej barwy ciemne, srebrne czy różne odcienie fioletowego.

Katalogi szyte-menu

Co tak naprawdę klient sprawdza w menu?

Z psychologicznego punktu widzenia klient korzysta z katalogu szytego-menu nie tylko po to, żeby sprawdzić, na co ma ochotę i ile kosztuje produkt. Podświadomie także porównuje produkty. Człowiek nie jest w stanie ocenić absolutnej wartości złożonego produktu, jakim jest danie w restauracji. W jego cenę wliczony jest koszt produktu, pracy kucharza, wynajmu lokalu, prądu.

Dlatego, kiedy gość restauracji czyta katalog-menu, ocenia poszczególne potrawy poprzez podświadome porównywanie ich między sobą – jest to rodzaj uproszczonego psychologicznego wnioskowania. Najdroższe produkty w karcie są rzadko zamawiane, pełnią jednak ważną rolę. Sprawiają, że tym tańsze wydają nam się pozostałe. Inaczej mówiąc, drogie pozycje w katalogu potraw kotwiczą nasze postrzeganie na wysokich cenach.

Liczba pozycji w katalogu szytym-menu decyduje też o rodzaju fontu, jaki należałoby wybrać. Im więcej tekstu, tym trudniej wkomponować tekst w stronę. Użycie więcej niż jednej czcionki może za to pomóc klientowi i sprawić, że łatwiej będzie mu nawigować wzrokiem po menu.

Podobnym ułatwieniem może być wprowadzenie ramek grupujących potrawy. Mogą one wyodrębniać na przykład te przygotowane z podobnych produktów lub te najbardziej wysokomarżowe.

Użytkownicy, którzy kupili ten produkt, wybrali również:

Warto wiedzieć więcej!

Bądź na bieżąco, sprawdzaj promocje, dowiaduj się o najnowszych ofertach specjalnych – wpisz swój adres e-mail!
Newsletter
Chat
FAQ