Jak spełnić oczekiwania niecierpliwego klienta, który potrzebuje materiałów drukowanych

Posted by:Marta Wujda Posted on:11 kwietnia 2019 Comments:0

Klienci przyzwyczajeni, że w internecie wszystko dzieje się szybko, przenoszą te oczekiwania do świata fizycznego. Największe marki na świecie głowią się, jak spełnić te oczekiwania. Drukarnie online też stają przed takim wyzwaniem.

Na szybkość i wygodę usług stawiają największe marki internetowe – nie tylko wtedy, gdy w grę wchodzi drukowanie. Google przyspieszył ładowanie się stron mobilnych, sprawiając, że treść strony i reklama ładują się równocześnie. Facebook promuje Instant Articles, czyli usługę pozwalającą czytać teksty bezpośrednio w serwisie. Aplikacje do przewozu osób takie jak Uber czy Taxify zrewolucjonizowały rozumienie czasu. Zamówienie przejazdu na powrót z imprezy do domu nie wymaga już wybrania odpowiedniego numeru, rozmawiania z dyspozytorką, a na końcu szukania gotówki dla taksówkarza. Wszystkie te czynności wykonuje za nas telefon noszony w kieszeni. Nawet IKEA wie, że wielu konsumentów nie ma czasu na długie chodzenie i przyglądanie się aranżacjom mebli w sklepie, więc coraz wyraźniej kieruje się ku sprzedaży internetowej.

Wysoka jakość i personalizacja materiałów drukowanych

W drukarni internetowej jest to prostsze. Usługi druku internetowego wychodzą naprzeciw wszystkim tym potrzebom, a dodatkowo zapewniają inne istotne walory: wysoką jakość i personalizację materiałów, które można przygotować samodzielnie. To szczególnie ważne dla młodych firm, które jeszcze nie zakorzeniły się na rynku.

Nowy przedsiębiorca nie dysponuje rozbudowanym zespołem. Przede wszystkim zaś nie ma jeszcze wielu klientów, chce więc ograniczyć koszty i jak najwięcej czynności w firmie wykonuje sam. Jest jednocześnie szefem, marketingowcem, grafikiem, sprzedawcą, kierowcą, sekretarką i księgowym. Jednocześnie już od pierwszego dnia potrzebuje materiałów, które pomogą mu zdobyć klientów.

Kiedy snuł plany założenia własnej działalności, najczęściej nie myślał o takich drobnostkach. Teraz musi szybko zamówić i wydrukować wizytówki, ulotki, katalogi, plakaty, roll-upy. Nawet jeśli nie potrzebuje ich dużo i ma ograniczony budżet, chce, żeby były to materiały wysokiej jakości.

Dotychczas tacy przedsiębiorcy trafiali do mikrodrukarni – punktów, które działają w małej skali, wykonują stosunkowo mało zamówień, muszą więc mieć wyższe marże. Ponadto proces zamówienia jest w nich długi, wymaga osobistych wizyt, e-maili, telefonów, uzgodnień.

W porównaniu z tym użytkownicy drukarni internetowej oszczędzają czas, pieniądze i nie są tak ograniczeni miejscem. W drukarni internetowej Chroma wybrane zlecenia złożone do godziny 12:00 zostają wykonane i wysłane jeszcze w tym samym dniu, tak aby klient otrzymał je w kolejnym dniu roboczym.

Powszechny apetyt na natychmiastowe katalogi, kalendarze, ulotki

Powszechny apetyt na natychmiastowość to jeden z najsilniejszych trendów konsumenckich i efekt uboczny cyfrowej rewolucji. W internecie błyskawicznie i przy minimalnym wysiłku, nie większym niż ruch nadgarstka, zyskuje się dostęp do produktów, których kupienie kiedyś zajmowało sporo czasu.

W efekcie konsumenci mają coraz większy apetyt na wszystko, co dostępne natychmiast. Na filmy, seriale, muzykę, ale również produkty fizyczne kupowane i zamawiane przez sieć: jedzenie, ubrania czy książki. O niecierpliwości współczesnego konsumenta świadczy fakt, że przedsiębiorcy świadczący usługi przewozowe otrzymują wiadomości od klientów zdenerwowanych choćby kilkuminutowym opóźnieniem względem rozkładu jazdy.

Przekłada się to na oczekiwania wobec firm wszelkich branż. Te muszą na bieżąco utrzymywać spersonalizowane relacje z klientami niezależnie od wybranego przez nich kanału kontaktu. A w erze omnichannel klient w każdym kanale oczekuje równie wysokiego standardu obsługi. Jeśli np. zaczyna od rozmowy przez telefon z handlowcem, później chce powtórzenia tych samych warunków, kiedy punktem styku z marką jest strona internetowa.

Trend który zmienia rynek poligraficzny

Nasza drukarnia jest tego przykładem. Na cyfrowej platformie Chroma.pl przedsiębiorcy sami wybierają spośród siedemdziesięciu różnych kategorii produktowych. Są wśród nich te najbardziej popularne, jak, wizytówki, ulotki, katalogi, plakaty, kalendarze, są też gadżety i koszulki, ale i produkty z kategorii druku wielkoformatowego, np. banery czy roll-up.

Użytkownik ma również możliwość personalizacji wydruków, czyli np. druku imiennych zaproszeń, biletów z numeracją, kopert adresowanych do konkretnych odbiorców. Gdy skorzysta z kreatora naklejek np. na laptopa albo metkę ubrania, może wybrać odpowiedni kształt, rozmiar i kolor. Drukarnia, która śmiało korzysta ze zdobyczy transformacji cyfrowej, zapewnia klientom wielokanałowy kontakt i szybką personalizację produkcji.

Kategoria