Drukowanie plakatów i ulotek na wybory 2019. Gotowe projekty drukarni Chroma.pl zapewnią wyborczy sukces

Posted by:Marta Wujda Posted on:26 sierpnia 2019 Comments:0

Skąd komitet wyborczy ma wziąć ulotki i plakaty? To pytanie zadaje sobie wielu organizatorów kampanii politycznych. Jest to istotne ustalenie między kolejnymi spotkaniami i podróżami wyborczymi. Drukarnia internetowa będzie najlepszym wyborem.

Drukowanie plakatów i ulotek wyborczych daje partiom całą gamę możliwości. Materiały te mają dużą siłę oddziaływania, a jednocześnie są efektywne. Plakat, jak każda forma reklamy zewnętrznej, może być eksponowany w różnym otoczeniu czy lokalizacji.

W okresie przedwyborczym plakaty drukowane w dużej liczbie stają się integralną częścią krajobrazu miejskiego. W przeciwieństwie do komunikatów w innych mediach, takich jak telewizja, prasa czy internet, nie mogą zostać przez odbiorcę zignorowane. Nie da się ich wyłączyć, tak jak wyłącza się reklamę telewizyjną guzikiem pilota albo internetowy banner kliknięciem myszki.

Plakaty i ulotki potrzebne „na już”

Kampania wyborcza wymaga organizacji i koordynacji. W krótkim czasie trzeba dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych wyborców. W zyskaniu czasu może pomóc drukarnia internetowa. Na stronie Wybory.chroma.pl dostępne są darmowe projekty graficzne. Każdy projekt jest uniwersalny i sprawdzi się zarówno w ulotce A5, A6, jak i DL.

Ulotka wyborcza wydrukowana na podstawie projektu może mieć dowolną liczbę stron – w zależności od strategii wyborczej komitetu. Mogą to być klasyczne materiały dwustronicowe, ale mogą też liczyć 4 lub 6 stron.

Drukowanie plakatów wyborczych ma swoją historię

Dlaczego plakaty, ulotki i kalendarze wyborcze na stałe weszły do praktyki marketingu politycznego? Dają możliwość komunikowania się z szeroką rzeszą odbiorców zrozumiałym dla nich językiem. Po II wojnie światowej, gdy szybko rozwijała się telewizja, wydawało się, że ich czas minął. Renesans nastąpił w latach siedemdziesiątych w Wielkiej Brytanii, za sprawą tamtejszych agencji reklamowych, z legendarną Collett, Dickenson i Pearce (CDP) na czele.

Pod koniec tamtej dekady agencja Saatchi & Saatchi pracująca dla partii konserwatywnej w udany sposób połączyła prostotę hasła i aspekt wizualny. Najsłynniejszym efektem pracy agencji jest plakat przedstawiający kolejkę bezrobotnych do pośredniaka, z dużym czarnym napisem „Labour isn’t working”. To gra znaczeń, która polega po pierwsze na zderzeniu słowa „praca” z zaprzeczeniem oznaczającym, że coś „nie działa”, „nie sprawdza się”. Co ważniejsze, w języku angielskim słowo „labour” oznacza zarówno pracę zarobkową, jak i lewicową Partię Pracy (Labour Party).

Dobry projekt wydruku to sukces w komunikacji

Efektywność plakatów i bannerów wynika także z kontekstu. Wyborcy przytłoczeni dużą liczbą reklam mogą omijać telewizyjne czy radiowe bloki wyborcze, a w internecie założyć adblocka. Plakatów czy bannerów na ulicy jednak nie zignorują. Tego rodzaju materiały, jeśli są dobrze zaprojektowane, pozwalają zakomunikować przekaz wyborczy nawet odbiorcom przejeżdżającym w pośpiechu, w ciągu dosłownie kilku sekund. Projekty na wybory 2019 są więc połączeniem obrazków i prostych, lapidarnych haseł. Potrafią „wykrzyczeć” prosty i jasny przekaz polityczny.

Ulotka wyborcza – jaka musi być, żeby była skuteczna?

Uzupełnieniem plakatów i bannerów są ulotki wyborcze. Pozwalają docierać do wyborców w miejscach, gdzie nie da się umieścić innych form reklamy zewnętrznej. Szczególnie tam, gdzie przepływy potoków ludzi są duże: na skrzyżowaniach, wśród kierowców stojących w korku, na wiecach i zgromadzeniach.

Na stronie wybory.chroma.pl z szablonami graficznymi można także znaleźć przykłady ulotek. Wszystkie opracowano z uwzględnieniem kilku zasad, które zwiększają skuteczność przekazu.

  • Font odpowiedniej wielkości, o czytelnym kroju.
  • Tonacja kolorów w kilku najbardziej uniwersalnych wersjach. Jednym kliknięciem można wybrać tę, która pasuje do kolorystyki komitetu wyborczego: zieloną, niebieską, czerwoną lub czarną.
  • We wszystkich wersjach kolor kontrastuje z białym, co sprawia, że kompozycja jest bardziej wyrazista.  

Dzięki zastosowaniu tych reguł ulotka wyborcza jest przejrzysta, łatwa do zauważenia przez wyborcę. Najpierw rzuca się w oczy zdjęcie, które zajmuje większość zadrukowanej powierzchni. Jest też jednak miejsce na wyraźne hasło i logotyp partii.

Kategoria