Drukowanie etykiet i opakowań — nowoczesne rozwiązania

Posted by:Redaktor Chroma Posted on:22 sierpnia 2023 Comments:0
Drukowanie etykiet i opakowań — nowoczesne rozwiązania

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze także, gdy mówimy o procesie zakupowym. Czy wiesz, że klient podejmuje decyzję zakupową na podstawie wyglądu produktu w tym opakowania? Aż 80% emocji u odbiorców wywołuje zmysł wzroku! Designerski, stylowy i zgodny z oczekiwaniami grupy docelowej projekt etykiet i opakowań skłania do spontanicznych zakupów. Sprawdź już teraz, jakie są trendy w drukowaniu etykiet oraz opakowań i razem z nami zdecyduj się na druk etykiet, które sprawią, że klienci nie będą w stanie przejść obojętnie od produktów Twojej marki.

Trendy w branży etykiet i opakowań w 2023 roku

Wygląd i jakość wykonania etykiet oraz opakowań podnosi sprzedaż! To fakt, dlatego poznaj 4 najważniejsze trendy w drukowaniu etykiet i opakowań, które przyciągają zainteresowanie odbiorców w 2023 roku.

Flat design

Estetyczne, czytelne, a często też minimalistyczne ikony, symbole, grafiki oraz logotypy to trend ostatnich lat. Płaskie projektowanie, czyli właśnie flat design to wybór, który wygląda designersko, nowocześnie, a przy tym gwarantuje wysoką jakość wydruków. Flat design wykorzystuje zazwyczaj grafiki wektorowe, które są znacznie łatwiejsze do drukowania niż tradycyjne ilustracje. Taki wybór sprawia, że etykiety stają się czytelniejsze, a sam wydruk znacznie tańszy, bo zapewnia oszczędność zużycia farb.

Ekologiczne opakowania

Czasy kryzysu zarówno finansowego, jak i ekologicznego sprawiają, że coraz częściej producenci poszukują alternatywnych rozwiązań. Dlatego marki stawiają na opakowania pochodzące z recyklingu i materiałów biodegradowalnych. Zielony marketing to coś więcej niż trend to filozofia, która jest istotna dla klientów. Wybieranie papierowych opakowań, zamiast foliowych to krok w kierunku ograniczenia odpadów.

Jeszcze jednym ważnym trendem jest podkreślanie na opakowaniach lub etykietach ekologicznych walorów produktu, a nawet wykorzystywanie grafik i kolorów kojarzonych z ekologią oraz naturą.

Minimalistyczne etykiety i opakowania

Maksymalnie 2-3 kolory, wyróżniająca się typografia składająca się z dwóch rodzajów fontów i proste grafiki z dużą ilością wolnej przestrzeni. Takie minimalistyczne etykiety to kolejny trend, który jest pozytywnie odbierany przez współczesnych konsumentów. Tzw. czyste etykiety wpisują się w jeszcze jeden trend – szybkie tempo życia odbiorców. Czytelne etykiety i opakowania pozwalają na szybką ocenę, czy produkt jest odpowiedzią na potrzeby konsumenta – jeśli tak, podjęcie decyzji zakupowej następuje bardzo szybko.

Opakowania convenience

Szybkie tempo życia sprawia, że opakowania i etykiety także powinny być dopasowane do potrzeb współczesnych kupujących. Specjalny rodzaj opakowań typu convenience spełnia 3 ważne kryteria – jest wygodny w otwieraniu, pozwala na szybkie rozpakowanie produktu i jest bezpieczny w użyciu. Ten rodzaj opakowań wykorzystywany jest zazwyczaj przy produktach spożywczych.

Druk etykiet – nowoczesne rozwiązania

Zwróćmy teraz szczególną uwagę na druk etykiet. Drukarnie internetowe oferują wiele nowoczesnych rozwiązań, które mają na celu zwiększenie atrakcyjności i trwałości etykiet. Standardem stało się wykorzystywanie cyfrowego druku etykiet, który zmniejsza koszty, przyspiesza realizację zleceń i umożliwia personalizację wydruków. 

Co zrobić, aby wyróżnić etykiety? Przyjrzyjmy się nowoczesnym technikom druku i wykończeniom, które oferują drukarnie.

  • Lakierowanie etykiet – zastosowanie lakieru UV pozwala uzyskać wykończenie matowe lub błyszczące. To rozwiązanie, które z jednej strony zwiększa walory estetyczne etykiet, ale też pozytywnie wpływa na ich trwałość – w tym odporność na wilgoć i działania mechaniczne.
  • Laminowanie etykiet – drukarnie dają możliwość laminowania etykiet, co również podnosi ich wytrzymałość. Nałożona na wydruk cienka warstwa folii sprawia, że papier jest chroniony przed zabrudzeniami, a także tłustymi i drażniącymi substancjami.
  • Druk etykiet z wykorzystaniem kauczukowego kleju – w wielu przypadkach wystarczający będzie klej wykonany na bazie akrylanów, ale jeśli oczekujesz maksymalnej przyczepności  i odporności na wodę, niską temperaturę oraz wilgoć, zdecyduj się na nowoczesne rozwiązanie w postaci kleju kauczukowego.
  • Etykiety na papierze ekologicznym – jeśli sprzedajesz produkty z naturalnym składem, zainwestuj w opakowania i etykiety z papieru ekologicznego. Wybór papieru pochodzącego z recyklingu zmniejsza ilość odpadów, ogranicza emisję CO2 i podkreśla dbałość marki o środowisko naturalne.
  • Etykiety na podłożu z folii PP – alternatywnym rozwiązaniem jest druk etykiet na podłożu z białej, przezroczystej lub srebrnej folii PP. Folia polipropylenowa to gwarancja wytrzymałości, a w tym odporności na działania mechaniczne oraz wilgoć, tłuszcze i chemikalia. Jeśli szukasz bardziej designerskiego podłoża, to dobrym wyborem może okazać się folia PP srebrna.

Zaprojektuj taką etykietę, która będzie czytelna, atrakcyjna wizualnie i sprawi, że kupujący zwróci uwagę właśnie na produkt Twojej marki podczas podejmowania decyzji zakupowej.

Kategoria