Czy inwestycja w ulotki reklamowe wciąż może przynieść korzyści?

Posted by:Redaktor Chroma Posted on:25 lipca 2023 Comments:0
ulotki reklamowe

Czy wiesz, że ulotki reklamowe to obecnie jedna z najtańszych form reklamy Twojej marki i oferty? To nie jedyna zaleta, która sprawia, że od lat firmy z różnych sektorów decydują się inwestować w drukowanie ulotek. Sprawdź, co zyskasz, gdy zainwestujesz w tę formę reklamy. Dowiedz się też, jakie ulotki przyspieszają realizację celów biznesowych.

Co zyskasz, gdy zlecisz nam przygotowanie ulotek dla Twojej firmy?

Rozdawanie klientom ulotek reklamowych to tradycyjny sposób na to, aby zwiększyć rozpoznawalność firmy, poinformować o nowościach i promocjach. Jeszcze niedawno zakładano, że papierowe, drukowane ulotki to już symbol przeszłości. Jednak szybko okazało się, że to nieprawda. 

Masowe przenoszenie firm do Internetu i korzystanie z możliwości, jakie daje marketing internetowy, doprowadziło do stworzenia bardzo dużej konkurencyjności, a ta wpłynęła na wzrost cen dostępnych form reklamy. Doskonałym przykładem jest pozycjonowanie w wyszukiwarce Google i płatne kampanie Google Ads. W przypadku niektórych słów kluczowych konkurencyjność jest już na tyle duża, że dla małych i nowych marek koszty wykraczają poza ich możliwości finansowe. Nie wspominając o tym, że rezultaty widoczne są dopiero po ponad 12 miesiącach, a niekiedy jeszcze później.

Z ulotkami jest inaczej. Sam decydujesz o nakładzie i możesz dostarczać je do tysięcy potencjalnych klientów już pierwszego dnia z wybranego obszaru.

Na pewno sporą zaletą ulotek jest też wcześniej wspomniane niskie koszty produkcji i kolportażu. Gdy porównasz koszty do reklamy w telewizji, prasie, billboardów, a nawet do większości form promocji w Internecie, to zyskasz kolejny argument do tego, aby sprawdzić, czy także Twojej firmie ulotki reklamowe przyniosą tak wiele korzyści.

Kiedy warto zainwestować w ulotki reklamowe?

Czy zawsze ulotki reklamowe zapewniają tak wiele korzyści? I tak i nie. Jeśli Twoim głównym kanałem promocji jest Internet i trafiasz do klientów indywidualnych i B2B z całej Polski, to inwestowanie w papierowe ulotki może nie przynieść wymiernych korzyści. Wyjątkiem będzie sytuacja, gdy działasz w branży e-commerce. Wtedy możesz dodawać ulotki do zamówień. W takim przypadku świetnie sprawdzą się ulotki z kodem rabatowym na kolejne zakupy.

W jakich jeszcze sytuacjach opłacają się ulotki reklamowe?

  • Gdy docierasz do klientów lokalnych.
  • Gdy szukasz taniej formy reklamy o sporym potencjale.
  • Gdy dopiero otwierasz swój biznes i chcesz poinformować lokalnych klientów o tym, że na rynku pojawił się nowy gracz.

Jak dostarczyć ulotki reklamowe do klienta?

O skuteczności ulotek reklamowych decyduje także kolportaż ulotek, czyli sposób, w jaki zostaną one dostarczone do potencjalnego klienta.

Do wyboru masz wiele różnych form, oto kilka tych najpopularniejszych:

  • wręczanie ulotek do rąk;
  • wkładanie ulotek do skrzynek pocztowych;
  • wkładanie ulotek za wycieraczkę samochodu;
  • wysyłanie ulotek z zamówieniem;
  • przyklejenie na słupie lub tablicy ogłoszeń;
  • umieszczanie ulotek przy biurku, gdzie przyjmujesz klientów.

Jakie ulotki opłaca się drukować?

Czy to oznacza, że opłaca się drukować każde ulotki reklamowe? Oczywiście, że nie! Nijakie, proste i nieprzemyślane wydruki generują koszty i w żaden sposób nie dają pewności, że pomogą Ci w realizacji Twoich celów biznesowych.

Dziś ważne są takie aspekty jak wyrazisty projekt, wysokiej jakości papier i umieszczenie na ulotce w sposób czytelny kluczowych informacji. Zatem poświęć kilka chwil na to, aby zaprojektować ulotkę dla swojej firmy.

Podczas tworzenia projektu zwróć uwagę na nasze wskazówki:

  • Zamiast jednostronicowej ulotki, zdecyduj się na składany egzemplarz. W ten sposób dodasz znacznie więcej informacji. To doskonały wybór dla punktów gastronomicznych.
  • Zdecyduj się na drukowanie ulotek reklamowych na papierze ekologicznym. Marki, dla których ważny jest zrównoważony rozwój i należą do sektora eco, powinny zainwestować w ulotki z papieru z recyclingu.
  • Ulotki z perforacją, czyli ze zrywkami nadal mają moc. Niezbędne będzie umieszczenie ich w miejscu, które jest często uczęszczane i znajduje się w zasięgu wzrok potencjalnych klientów.
  • Ulotki powinny być wykonane z wysokiej jakości papieru. Popularnym wyborem jest papier błysk, który zjawiskowo podkreśla głębie kolorów. Zwróć uwagę też na grubość papieru – najlepiej ok. 170-350 g.
  • Projekt graficzny należy wykonać w kolorystyce i stylu zgodnym z identyfikacją wizualną Twojej marki. Projekt nie powinien zawierać więcej niż 2-3 kolory.
  • Marki premium potrzebują wyjątkowej ulotki reklamowej – z luksusowymi złoceniami, uwypukleniami pozyskanymi dzięki lakierowi UV 3D lub też z lakierem Drip-off, tworzącym wyczuwalną chropowatą strukturę.
  • Ulotka może zawierać call to action, zachęcające do zakupu lub rozpoczęcia współpracy. Może też przedstawiać kluczowe elementy oferty, aktualne promocje, kody rabatowe na kolejne zakupy, dane kontaktowe, nazwę i logo firmy.
Kategoria