5 powodów, dla których kalendarze drukowane online sprawdzą się jako upominek

Posted by:Marta Wujda Posted on:15 października 2019 Comments:0

Koniec roku to czas, gdy firmy planują zakupy upominków dla klientów, kontrahentów czy pracowników. Jednym z takich prezentów, mającym duże walory praktyczne, jest firmowy kalendarz. Pełni on jednocześnie ważną funkcję wizerunkową. O czym warto pamiętać, by robił to dobrze?

Kalendarze drukowane mają w Polsce długą tradycję. Jak długą? Najstarszy odnaleziony druk wykonany na ziemiach polskich to właśnie kalendarz – jednostronicowy almanach na 1474 rok, wykonany w Krakowie. Kiedyś kupowany przez wszystkich, dziś kalendarz zastępowany jest aplikacjami. Czy słusznie?

Kalendarz drukowany – uniwersalny prezent pod koniec roku

Sam kalendarz drukowany przetrwał zmianę technologiczną. Na ścianach firm nadal można zobaczyć kalendarze jednodzielne lub trójdzielne, idealne do planowania nadchodzących zadań. Podobnie częsty widok to kalendarze listwowane, w których równie ważną rolę jak samo kalendarium odgrywa grafika budująca markę. Starannie przygotowana grafika czy dobrze wydrukowane zdjęcia są bowiem istotnym elementem przypominającym o firmie, która ufundowała kalendarz.

Kalendarz to jeden z tych prezentów biznesowych, które raczej się nie zmarnują. W przedsiębiorstwie zawsze przydatne są podręczne narzędzia do wspólnego planowania. Potrzebny jest także punkt, na który wystarczy rzucić okiem, by zorientować się w kwestii aktualnego momentu realizacji projektu.

Kalendarz drukowany powinna cechować profesjonalna jakość wykonania. Sam proces jego produkcji najlepiej oddać w ręce fachowcom. Nasza drukarnia internetowa Chroma.pl nie bez kozery jest liderem w swoim segmencie. Dysponujemy odpowiednimi technologiami i procesami, aby sprawnie i szybko zrealizować zamówienie na kalendarze – zarówno trójdzielne, jednodzielne, jak i listwowane, spiralowane czy szyte.

Dlaczego właśnie kalendarz drukowany? Ma on kilka zalet, których jego elektroniczny odpowiednik nie posiada.

1. Kalendarz drukowany jest namacalny

Nie stanowi jednej z wielu ikon na pulpicie. Przez swą formę umożliwia błyskawiczną ocenę, jak wiele zaplanowaliśmy. Nie dowiadujemy się tego dopiero po kilku kliknięciach. Kiedy chcemy sprawdzić, co jeszcze zostało na dziś do zrobienia albo dopisać nowe zadanie, nie musimy po raz kolejny sięgać do elektronicznych interfejsów. Możemy na chwilę się od nich oderwać. Dobrodziejstwa technologii są niezaprzeczalne, ale często zapominamy, że człowiek nie został stworzony do ciągłego siedzenia przed ekranem. Potrzebuje wytchnienia od elektroniki, wymaga rozmaitości bodźców – i m.in. kalendarz wypełnia ten brak.

2. Kalendarz drukowany jest wspólny

Powieszony na ścianie czy postawiony na biurku jest widoczny dla wszystkich. Spisane w nim zadania i zaznaczone daty pozwalają innym zobaczyć, na jakim etapie jest dany projekt, przypominają o tym, co jeszcze pozostało do wykonania. Sprawiają, że indywidualna praca może stać się wspólną sprawą. Każdy widzi, co znajduje się w planach pracownika, który zapisuje je na papierowym, drukowanym nośniku.

3. Kalendarz drukowany świadczy o dobrych relacjach z kontrahentami

Przedsiębiorstwa zamawiają kalendarze drukowane i rozsyłają je swoim sprawdzonym partnerom. Znalezienie się w gronie obdarowanych świadczy o uwadze, jaką firma poświęca dostawcy, klientowi czy współpracownikowi.

4. Praktyczne kalendarium pobudza kreatywność i usprawnia zarządzanie

Gdy pracujemy nad nowym projektem dotyczącym np. customer experience, często posługujemy się technikami rysunkowymi, naklejamy post-ity na ścianę, rysujemy schematy na flipchartach. A przecież nie brakuje programów komputerowych do tego rodzaju zadań. Umysł ludzki jest mocno powiązany z działaniem. Lepiej pracuje i obrazuje pewne idee czy pomysły, gdy człowiek ma do nich fizyczny dostęp, może nimi fizycznie manipulować. Tej przewagi nie zastąpi żaden program.

5. Kalendarz drukowany jest nieinwazyjną reklamą wizerunkową

Estetyczny projekt, zdjęcia czy grafiki dobrane do charakteru marki przez cały rok przypominają odbiorcy o firmie, jej zaletach i wysokich standardach. Pozwala również raz do roku przypomnieć o relacji łączącej fundatora kalendarza z obdarowanym.

Kategoria