Katalogi, kalendarze, broszury – prezenty dla partnerów biznesowych

Posted by:Marta Wujda Posted on:7 czerwca 2019 Comments:0

Prezent dla partnerów biznesowych czy klientów to jeden z najlepszych sposobów na zbudowanie relacji w branżach B2B. A to właśnie te relacje ułatwiają zdobycie nowych zamówień i utrzymanie dotychczasowych.

Późną jesienią do wszystkich firm docierają prezenty, upominki, kartki z życzeniami od galerii handlowych. Nie oznacza to, że tylko czas przedświąteczny jest odpowiedni na wysyłanie podarków. Te ostatnie warto wręczać także przy innych okazjach – na przykład w formie publikacji drukowanych.

Na konferencjach, targach, u partnerów handlowych, kontrahentów – wszędzie tam może pojawić się Twoja firma, dzięki atrakcyjnie zaprojektowanym publikacjom. Taki, jak oferta, katalog produktów, lookbook, raport, magazyn firmowy, książka czy designerska publikacja – one powinny trafić na biurka decydentów!

Pamiętaj, że to zajęci ludzie, nie będą surfować po internecie w poszukiwaniu informacji. Do nich powinny trafić profesjonalnie przygotowane druki, zawierające to, co niezbędne, by mogli podjąć decyzję o współpracy z Tobą. Tu liczy się zarówno treść, jak i forma. To ona – przyciągając wzrok – każe zatrzymać się na dłużej, sięgnąć po publikację i przynajmniej przejrzeć.

Na pewno masz świetną ofertę, ale przecież możesz dodatkowo przyciągnąć uwagę najbardziej wartościowych klientów samą formą jej prezentacji. Powinieneś wyróżniać się wśród konkurencji. Tu również można wzmocnić efekt, dodając wspomniane wyżej uszlachetnienia. Dobry projektant (a na pewno znasz takiego) wykorzysta możliwości oferowane przez drukarnię i zaprezentuje Twoją markę oraz jej walory w najlepszy możliwy sposób.

Kalendarz w atmosferze podarku

Pod koniec roku wiele firm dla swoich klientów, kontrahentów i współpracowników szykuje kalendarze. Praktyczny prezent, w którym można przemycić elementy brandingowe, a dzięki samej funkcji kalendarza mieć pewność, że będzie przypominać o marce przez cały rok. Czy będzie to kalendarz trójdzielny, czy wielostronicowy, a może kalendarz na biurko? Wszystko zależy od Twojej pomysłowości i potrzeb Twoich partnerów.

To prezent tym cenniejszy, że na okres przedświąteczny przypada duża część sprzedaży. Według różnych badań może to być nawet 1/3 sprzedaży. To okres obdarowywania się prezentami, który wynika z mocno zakorzenionych tradycji. Zwyczaje związane z podarkami, znane ze społeczności tradycyjnych, działają do dzisiaj. Tak samo w dużych korporacjach, jak i małych firmach. Także wśród przedstawicieli wolnych zawodów: prawników, lekarzy, architektów.

Wszyscy współpracują, tworzą wspólne projekty, a elementem budowania tych relacji są podarki biznesowe

W okresie przedświątecznym całe otoczenie wytwarza odpowiednią atmosferę i przypomina o prezentach. Galerie handlowe starają się odpowiednio dobrać kolor, dźwięk, zapach i wszystkie inne elementy wyglądu sklepu. Wszystko po to by zachęcić do dłuższego przebywania w sklepie i zwiększonych zakupów. W stacjach radiowych słychać świąteczne przeboje, słowem wszystko przypomina nam o świętach o kończącym się roku. Robimy podsumowania zawodowe i prywatne mijającego roku, ale i plany na kolejny rok. I tu każdemu przyda się elegancki, dobrze wdrukowany kalendarz.

Kalendarze jako podarek mogą być dodatkowo elegancko zapakowane. Dzięki temu upominek na moment traci wartość materialną, a zyskuje wartość symboliczną. Na pierwszym miejscu pojawia się relacja dawca – biorca. Dodatkowo zmienia się rola papieru. Kiedyś był tylko nośnikiem informacji, dzisiaj, skoro informacje można przesyłać w postaci bitów w internecie, zadrukowany papier zyskuje dodatkową funkcję. Jest nośnikiem prestiżu i znaczenia. Przekazuje odpowiednią estetykę: wysoką jakość papieru, którego możesz dotknąć, zapach farby drukarskiej, szelest przewracanych kartek.

Oczywiście prezenty biznesowe w postaci publikacji i druków wysokiej jakości nie gwarantują Ci sukcesu w biznesie. Stanowią jeden z elementów, które razem składają się na wizerunek i reputację Twojej firmy – albo Twojej marki osobistej. To zarówno dobra, jak i zła wiadomość. Zła, bo zbudowanie reputacji nie jest szybkie i łatwe. Często wymaga lat budowania kontaktów i zaufania. Dobra, bo jeśli masz odpowiednie narzędzia, takie jak na przykład drukowane publikacje, kalendarze czy katalogi, zbudowanie odpowiedniej reputacji staje się łatwiejsze. 

Kategoria