Kampania „TAKMAN – Najpozytywniejsza praca świata” na podium konkursu Złote Spinacze i z nominacją do European Excellence Awards 2018

Posted by:Marta Wujda Posted on:10 grudnia 2018 Comments:0

Niestandardowa kampania promująca polską drukarnię Chroma otrzymała brąz w konkursie Złote Spinacze, nagradzającym najlepsze kampanie PR w Polsce. Znalazła się również w finale międzynarodowego konkursu European Excellence Awards, który od ponad 20 lat nagradza najlepsze kampanie PR na kilku kontynentach.

„TAKMAN – Najpozytywniejsza praca świata” to kampania On Board Think Kong dla drukarni internetowej Chroma. Celem kampanii była promocja nowych – niespotykanych na tę skalę – standardów jakości druku. Koncept oparty został na nietypowej rekrutacji (poszukiwanie najpozytywniejszego managera ds. jakości) połączonej z silnym angażowaniem klientów, liderów opinii oraz mediów.

Głównymi platformami komunikacji była współpraca z influencerami, komunikacja na facebooku oraz  YouTube. Ważną rolę odgrywała również strona internetowa kampanii, która była źródłem ciekawego contentu, a także umożliwiała głosowanie na najlepszego kandydata do pracy. Spośród ponad 1500 kandydatów, którzy wzięli udział w rekrutacji, klienci Chroma wybrali jednego, który dziś pracuje na stanowisku managera ds. jakości.

Głównym celem kampanii było zwiększenie rozpoznawalności drukarni internetowej Chroma. Dodatkowym wyzwaniem była redefinicja znaczenia „druku internetowego” i neutralizacja związanych z tym barier : percepcyjnych – brak zaufania i produktowych –drukarnia do prostych prac.

Agencja postawiła na pokazanie ludzkiej twarzy drukarni (to ludzie stoją za „internetową drukarnią”) oraz wyjątkowej gwarancji jakości usług Chroma. Kwestia reklamacji jest również ważnym elementem, który należało podkreślić w komunikacji. Zwłaszcza że odpowiadanie na reklamacje w drukarni, która uznaje wszystkie, to jedna z pozytywniejszych prac, jaką wiele osób może sobie wyobrazić.

Tak powstał wyrazisty format komunikacyjny „Najpozytywniejsza praca na świecie – TAKMAN”, budujący obraz lidera, na tyle plastyczny i pojemny, by dawał możliwość komunikacji zarówno do branży marketingowej, jak i obecnych klientów oraz użytkowników.

Kampania opierała się na poszukiwaniu pracownika i zbieraniu zgłoszeń kandydatów. Komunikacja odbywała się online, z wykorzystaniem narzędzi public relations i social media. Agencja postawiła w taktyce komunikacji na częstotliwość i dynamikę komunikacji oraz angażowanie kluczowych dla projektu grup – klientów, liderów opinii, mediów.

W ramach kampanii stworzona została specjalna strona internetowa z możliwością aplikacji, systemem głosowania na najlepszego kandydata oraz informacjami o drukarni. Zrealizowany został e-mailing oraz aktywacja konkursowa. Stworzono także materiały wideo, była prowadzona intensywna i angażująca komunikacja w mediach społecznościowych. Kampanię wsparli również influencerzy.

Kampania składała się z trzech faz: poszukiwania kandydatów, wybierania najlepszego z nich oraz prezentacji zwycięzcy, który został zatrudniony na stanowisku managera ds. jakości.

Kampania trwała 3 miesiące. W tym czasie ukazało się 47 publikacji, m.in. na stronach eGospodarka, Wirtualne Media, Polska The Times, Gazeta Wrocławska, Gazeta Lubelska, PulsHR (w sumie 24 tytuły mediowe). Landing page kampanii odwiedziło 154 tys. użytkowników, z czego 1746 wypełniło formularz zgłoszeniowy.

Rozpoznawalność marki Chroma wzrosła po kampanii w porównaniu z okresem sprzed jej wdrożenia z 24% do 29%,rozpoznawalność asortymentu wzrosła z 22% do 27% (wyniki badania telefonicznego klientów biznesowych).

Za realizację kampanii odpowiadał zespół social media i PR oraz dział kreacji agencji On Board Think Kong. Autorami konceptu kreatywnego jest zespół BergerChojnacki.

Kategoria