Graficzne triki, które sprawią, że ulotki będą się wyróżniać

Posted by:Redaktor Chroma Posted on:31 lipca 2023 Comments:0
Graficzne triki, które sprawią, że ulotki będą się wyróżniać

Ponad 65% populacji to wzrokowcy. Twoi klienci to także zapewne wzrokowcy. Jak zachęcić ich do zakupu? Jednym ze sposobów mogą być drukowane materiały promocyjne. Namacalna reklama w formie ulotek, które można dotknąć, obejrzeć i przeczytać to nadal skuteczny sposób promowania oferty. Przekonaj się, jakie graficzne triki sprawią, że Twoja ulotka będzie się wyróżniać i zwiększy moc marketingową.

5 trików graficznych, dzięki którym zaprojektujesz kreatywne i skuteczne ulotki

Ulotki nadal mogą być skuteczną formą reklamy. Po prostu dziś klienci oczekują większej kreatywności. Poznaj triki graficzne, które sprawią, że ulotki zyskają ogromną moc marketingową i będą wyglądały wprost obłędnie.

Złocenia i srebrzenia

Chcesz sprawić, aby ulotka wyglądała elegancko i ekstrawagancko? Zastosuj uszlachetnienia w postaci złocenia lub srebrzenia. Tego typu wykończenie najlepiej wykorzystać w strategicznych miejscach ulotki. Ten trik sprawi, że zyskasz większą kontrolę nad tym, gdzie najpierw powędruje spojrzenie odbiorcy. Złocenia i srebrzenia świetnie sprawdzą się na logo, nazwie firmy oraz przy nazwach produktów. Pamiętaj, że zbyt duża liczba zdobień może sprawić, że odbiorca nie będzie wiedział, na którym elemencie ma się skoncentrować. To z kolei przyczyni się do znacznego zmniejszenia potencjału reklamowego.

Gotowe szablony do edycji

Jak szybko zaprojektować ulotkę reklamową? Wykorzystaj do tego internetowe narzędzie graficzne Canva. Prosta obsługa działająca na zasadach „przesuń i upuść” sprawia, że nawet laik graficzny będzie w stanie przygotować zjawiskowe ulotki reklamowe. Jeśli chcesz znaleźć inspirację lub przyspieszyć proces projektowania ulotek, włącz stronę canva.com, zaloguj się, a następnie przejdź do zakładki „Do druku”. Później odszukaj kategorię „Ulotka”. Canva przygotuje dla Ciebie kilkutysięczny zbiór gotowych szablonów ulotek w wersji darmowej i płatnej. Wystarczy, że wybierzesz opcję, która najlepiej pasuje do Twojej marki, branży i pozostałych materiałów reklamowych. 

Podczas poszukiwania odpowiedniego projektu warto skorzystać z filtrowania. Pomocne może być filtrowanie według stylu – wyświetlone zostaną szablony w stylu minimalistycznym, nowoczesnym, eleganckim, abstrakcyjnym, retro, kreskówkowym, art déco i w wielu innych.

Kliknij dwukrotnie na wybrany szablon i przejdź do edycji. Zmień kolorystykę, grafiki, napisy, a następnie dodaj elementy, które chcesz, aby pojawiły się na ulotce.

Dwa rodzaje fontów

Na ulotce muszą znaleźć się napisy. Pełnią one funkcją informacyjną, marketingową, ale też dekoracyjną. Główna zasada głosi, żeby wybrać maksymalnie 2 rodzaje fontów. Nie wiesz, jak dobrać fonty, aby wzajemnie się uzupełniały?

Oto kilka par fontów, które warto ze sobą łączyć:

  • Francois One oraz Open Sans;
  • Bree Serif oraz Lora;
  • Big John oraz Slim Joe;
  • Flanella & Poppins Regular;
  • Montserrat Alternates & Frank Ruhl Libre;
  • John Bulgarry & Zilla Slab;
  • Westmeath & Fjalla One.

Efekt 3D

Jak jeszcze warto wyróżnić ulotki? Nazwę produktu, oferty, firmy czy po prostu logo możesz przedstawić w postaci 3D. Nowoczesne drukarnie umożliwiają wykorzystanie lakieru UV 3D do stworzenia wypukłych napisów lub grafik. Ulotki z efektem 3D to dobry sposób na to, aby wykorzystać nie tylko zmysł wzorku, ale też dotyku.

Ulotka AI

Jak zaprojektować ulotkę przy pomocy sztucznej inteligencji (AI)? Bez wątpienia 2023 rok to początek zmian, od których już nie uciekniemy. Pomału sztuczna inteligencja zaczyna zastępować niektóre zawody, ale też ułatwia wykonywanie wielu czynności, które jeszcze niedawno były zarezerwowane jedynie dla specjalistów. Jednym z takich przykładów jest projektowanie ulotek z AI. Do wyboru masz całkiem sporo narzędzi, które umożliwiają generowanie obrazów przy pomocy AI – Midjourney, Craiyon czy też Bing Image Creator. 

Kategoria