Co to jest wobbler reklamowy?

Posted by:Redaktor Chroma Posted on:28 lipca 2023 Comments:0
Co to jest wobbler reklamowy

Co zrobić, aby zachęcić kupującego do zakupu dodatkowego produktu i zwiększenia wartości zamówienia? Możliwości jest tysiące – jedne są tańsze, inne droższe, kreatywniejsze, a nawet innowacyjne. Postaw na kompromis, czyli tanie i ponadczasowe wobblery reklamowe, które skutecznie przyciągają spojrzenia. Sprawdź, co to jest wobbler i jakie ma zastosowanie.

Wobbler – co to jest?

Wobbler w języku angielskim oznacza nierównomierne poruszanie lub kiwanie. Właśnie z tego powodu często nazywany jest „kiwakiem”. Zaliczany jest do grona materiałów POS, dlatego też niekiedy można spotkać się z jeszcze jedną nazwą, czyli wobbler POS.

To rodzaj reklamy, który najczęściej można spotkać w sklepach. Wyróżnia się tym, że zostaje przymocowany na kartoniku czy standzie w taki sposób, żeby możliwe było jego swobodne zwisanie. W jaki sposób wobblery tak skutecznie przyciągają spojrzenia? Dzieje się tak dzięki elastycznemu zawieszeniu i lekkości, które sprawiają, że mogą odginać się w dowolną stronę, a następnie wracać do pierwotnego stanu. Kiwaki ruszają się pod wpływem dotyku i wiatru. Odbywa się to w taki sposób, że zwraca uwagę klientów, ale mimo wszystko umożliwiają swobodne przeczytanie i przejrzenie materiału reklamowego.

Typowy wobbler reklamowy składa się z kilku bardzo ważnych części – z treści reklamowej, z elementu umożliwiającego ruch oraz z mocowania.

Zalety inwestowania w wobblery reklamowe

Niska cena, prostota i skuteczność – to najważniejsze zalety, które wyróżniają popularne kiwaki. Przeanalizujmy wspólnie najczęściej wskazywany zalety, którymi wyróżniają się wobblery reklamowe.

Prostota kiwaków polega na tym, że ich wydruk jest niedrogi, a montaż banalnie prosty. Z łatwością przymocujesz go do dowolnej przestrzeni i to dosłownie w kilka sekund.

Sam wydruk również nie wymaga dużych nakładów finansowych, szczególnie gdy zdecydujesz się od razu na większy nakład – i to nie zawsze musi oznaczać konieczność wydrukowania większej liczby kiwaków o takim samym designie. To sprawia, że na taki materiał reklamowy stać zarówno przedstawicieli dużych sieci sklepów, jak i małych, osiedlowych sklepikarzy.

Niewielki rozmiar i łatwa dystrybucja to kolejne ważne zalety. Jednak nie możemy nie wspomnieć także o tym, że wobblery można bardzo łatwo i szybko zaprojektować – nawet samodzielnie w darmowym programie Canva. Daj się ponieść wyobraźni i zdecyduj się na kreatywny kształt kiwaków. Najbardziej klasyczne są wobblery okrągłe lub kwadratowe, jednak dziś bez problemu wykonasz i zamówisz wydruk bardziej oryginalnych kiwaków.

Kiwaki należą do bardzo skutecznych materiałów marketingowych. Stosowane w sklepach stacjonarnych pomagają w podjęciu decyzji zakupowej. Wykorzystują mechanizm kupowania produktów pod wpływem impulsu. Przyciągają uwagę kupującego i zachęcają do tego, aby wybrać akurat ten produkt. Ich skuteczność polega na tym, że wielu klientów faktycznie decyduje się na zakup takiego towaru nawet, mimo tego, że obok na tej samej półce czy regale znajdują się produkty w niższej cenie lub o większej pojemności. Zadaniem merchandiserów czy specjalistów od marketingu jest ulokowanie wobblerów reklamowych w taki sposób, aby pomagały maksymalizacji zysków. Jednak zwróć uwagę na to, żeby obok siebie nie znajdowało się zbyt dużo kiwaków, gdyż wtedy skuteczność tych materiałów promocyjnych znacznie zmaleje.

Wobbler reklamowy – zastosowanie

Wobblery reklamowe doskonale sprawdzają się zarówno w punktach handlowych, jak i usługowych. W obu przypadkach pełnią jednak nieco inną funkcję. Obecnie zdecydowanie częściej stosowane są w punktach handlowych – drogeriach, aptekach, małych, osiedlowych sklepikach, supermarketach czy hipermarketach. Opłaca się zainwestować w wobblery reklamowe również – w branży FMCG, czyli branży dóbr szybkozbywalnych, bankowej, finansowej, telekomunikacyjnej, w sklepach budowlanych i stoiskach zajmujących się sprzedażą elektroniki. Z pewnością spotkasz je również w lokalach małej gastronomii.

W każdym z tych przypadków wystarczy, że przymocujesz kiwak do półki bądź też nad lub pod produktem, aby zwrócić uwagę na wybrany produkt.

Kiedy szczególnie polecamy zastosować wobblery reklamowe? Oto kilka przykładów, gdy kiwaki pozwolą Ci realnie zwiększyć zyski:

  • na długich regałach, aby wyróżnić jakiś produkt;
  • by zachęcić kupujących do poznania nowej marki, serii produktów lub po prostu nowego produktu,
  • w celu wskazania specjalnej oferty, promocji lub wyprzedaży,
  • po to, aby zwiększyć sprzedaż produktów, które w dużych ilościach zalegają w magazynie.

Pamiętaj, że największe korzyści ze stosowania kiwaków zyskasz, gdy zamontujesz je na wysokości wzroku klienta. To trik, który od lat skutecznie zwiększa sprzedaż w punktach handlowych. Już teraz wypróbuj go również w swoim przedsiębiorstwie. Wobblery możesz z łatwością zamówić w drukarni internetowej w wybranym nakładzie, kształcie, kolorze i spełniające wysokie standardy jakościowe.

Kategoria