Rozdzielczość
300 dpi.
Fonty
Zamienione na krzywe.
Czcionka
Minimalny rozmiar 6pt, minimalna wysokość 1,2mm.
Spady
Tło pracy oraz wszystkie obiekty przylegające do krawędzi należy wyprowadzić na spad poza krawędź, spady 2,5mm na stronę.
Kolorystyka
Kolor jednostronny (4/0) CMYK poza białym poddrukiem jeżeli wymagany.
Biały poddruk
Dodać pod zadrukiem CMYK aby zapobiec prześwitywaniu tła, w przypadku wyboru podłoża folia PP transparentna lub srebrna. Poddruk umieszczamy w projekcie na osobnym kanale w formie maski wypełnionej kolorem dodatkowym o nazwie White, z włączonym nadrukowaniem wypełnienia (overprint). Kanał z kolorem o nazwie White powinna być umieszczona nad warstwą z grafiką. White to CMYK 30/0/0/0.
Kolor czarny
W przypadku czerni drobne elementy tekstowe i kody kreskowe powinny być przygotowane jako 100% K (100% czerni) bez innych składowych kolorystycznych. Atrybut nadruku (overprint) dla czerni powinien być wyłączony.
Kody kreskowe
Powinny być przygotowane jako wektory w kolorze 100% K (100% czerni). W innych przypadkach może pojawić się problem z czytelnością kodów przez skanery.
Dostarczenie pliku
Wymogiem jest plik JPG.
Rozmiar etykiety
Maksymalny: format netto 308x308mm, brutto 313x313mm ze spadami; Minimalny: netto 20x20mm , brutto 25x25mm.
Ilość projektów
W ramach aplikacji automatycznej: maksymalna liczba różnych projektów w ramach jednego zamówienia równa jest liczbie wybranych rolek. Nakłady projektów uzależnione będą od nakładu przypisanego rolce.
W ramach aplikacji ręcznej – 12 to maksymalna liczba projektów w ramach tego samego zamówienia.
UWAGA
Informujemy, że nie ponosimy odpowiedzialności za błędy w druku wynikające z dostarczonych plików przygotowanych niezgodnie z powyższą specyfikacją.
Masz skomplikowany projekt graficzny i chcesz mieć pewność, że druk katalogów, kalendarzy, druk ulotek czy plakatów będzie w porządku? Masz zlecenie druku w dużym nakładzie albo druku szczególnie wartościowych materiałów? W drukarni internetowej Chroma.pl możesz zamówić proof cyfrowy.
Na wydruku próbnym sprawdzisz kolory i porównasz je z projektem. Sprawdzisz, czy nie ma błędów w przygotowywanej grafice, a także – last but not least – przekonasz się, czy nie umknęła Ci żadna literówka.
To ostatnie jest równie ważne, jak projekt graficzny. Oko pracuje inaczej na wydruku niż na ekranie, gdzie łatwo o przeoczenie. W dobie wirusowego rozprzestrzeniania się informacji w internecie lepiej zadbać o to, by projekt nie stał się pożywką dla gramatycznych nazistów.
Kolory na ekranie różnią się od tych, jakie uzyskamy ostatecznie na plakatach, katalogach czy choćby teczkach ofertowych. Przede wszystkim ekran emituje światło w systemie RGB, wydruki zaś powstają przez nałożenie farby na podłoże – w systemie CMYK bądź innym bardziej specjalistycznym, jak np. Pantone. Same monitory mają różne ustawienia kolorystyczne, więc nawet przy porównywaniu projektów na dwóch różnych ekranach można zauważyć różnice.
By mieć pewność, że uzyskany na wydruku efekt będzie zadowalający np. dla zleceniodawcy, który ma ścisłe wymagania co do kolorów, wierny kolorom obowiązującym w identyfikacji wizualnej marki czy dopasowany do kampanii reklamowej prowadzonej wcześniej lub równolegle w innych mediach – warto wykonać wydruk próbny, czyli właśnie proof cyfrowy.
Proof cyfrowy to specjalistyczny wydruk, który jest dla drukarza maksymalnie zbliżonym obrazem tego, co powinien osiągnąć na maszynie drukarskiej pod względem wierności barw. Służy drukarzowi jako wzorzec do odpowiedniego ustawienia i wyregulowania maszyny drukarskiej. Na próbę koloru mówi się również „wyciąg barwny”.
Wydruk próbny przedstawia efekt końcowy pracy drukarni – dzięki temu uzyskuje się pewność, że zamierzone efekty będą wyglądały tak, jak to sobie zamyśliliśmy, a niezamierzonych efektów po prostu nie będzie.
Próby koloru robi się z najważniejszych stron projektu, np. z okładki lub reklamy całostronicowej, lub z najbardziej reprezentatywnej strony artykułu lub działu publikacji. Proof kolorystyczny pozwala np. ocenić ostateczny efekt druku katalogów, druku ulotek czy plakatów. Szczególnie ważny jest przy zamawianiu druków w dużych nakładach – zwłaszcza dla wymagającego klienta. Daje pewność, że zrobiliśmy wszystko, co konieczne do uzyskania wiernych projektowi wydruków wysokiej jakości.
Powinna być wykonana co najmniej jedna próba koloru na każdą stronę arkusza drukarskiego. W praktyce prób robi się mniej z powodu wysokich kosztów. Można również zrobić jedną zbiorczą próbę koloru, zawierającą na jednym arkuszu zestaw najważniejszych lub najbardziej charakterystycznych zdjęć lub innych elementów graficznych.
W zależności od potrzeb i wymagań projektu, możesz zamówić wydruk próbny następujących wymiarów:
Możesz także zamówić proof we własnym formacie. Musi on się jednak mieścić w następujących wymiarach:
Proof cyfrowy możesz zamówić w drukarni Chroma w maksymalnym nakładzie 10 sztuk.
Wydruki próbne do zleceń realizowanych w drukarni internetowej Chroma.pl są wykonywane tylko z plików przesłanych przez klienta do systemu drukarni. Nie ma możliwości przesłania własnego proofa inną drogą.
Proof cyfrowy jest dostępny na dwóch rodzajach papieru Supreme o gramaturze 190 g:
Wydruk próbny w opcji uncoated zostanie odpowiednio skalibrowany i będzie zgodny kolorystycznie z wydrukiem wykonywanym na maszynach offsetowych. Specjalistyczny, certyfikowany papier pozwala otrzymać wierne odwzorowanie kolorów, zgodnych ze standardami zawartymi w normie ISO 12647-7.
Użytkownicy, którzy kupili ten produkt, wybrali również:
Ceny części produktów w koszyku zostały zmienione z uwzględnieniem aktualnego poziomu rabatu na koncie. Poniżej znajduje się lista zmienionych produtków: