email partner pixel
Przewodnik
Wysyłka i nakład
Twoje zamówienie
Dodaj nazwę zamówienia
Dodaj do koszyka
Zmień konfigurację, żeby kontynuować.
Wybierz prawidłowy nakład, żeby kontynuować.

Papier firmowy – niech Klient zobaczy w nim charakter Twojej marki

Profesjonalna prezentacja listów i dokumentów
Zamów

Korespondencja firmowa w dużej części przenosi się do internetu. To oczywiste w czasach dominacji komunikacji digital. Tym większej wyjątkowości nabiera jednak komunikat przekazany w namacalnej postaci – na starannie dobranym papierze firmowym, z nadrukiem oddającym charakter marki.

Papier firmowy

Profesjonalny sposób prowadzenia tradycyjnej korespondencji

Dzięki papierowi firmowemu Twoja korespondencja wyróżni się na tle konkurencji.
Zamów
Papier firmowy

Co chcesz o sobie przekazać? Zawrzyj to w projekcie nadruku na papier

company paper

Niezależnie od tego, jaka jest treść komunikatu, papiery firmowe planowane są według pewnego wzorca. Na arkuszu w zasadzie zawsze znajduje się logo marki i nazwa firmy. Towarzyszyć im może np. motto czy claim. Te elementy zwykle znajdują się w górnej części projektu.

Dół arkusza bardzo często zajmuje stopka z wszelkimi istotnymi danymi firmy, na przykład jej adresem fizycznym i elektronicznym, numerem infolinii, innymi opcjami kontaktu. W tym obszarze można też nieraz zauważyć inne elementy graficzne, chociażby:

  • emblematy wyróżnień i certyfikatów, którymi szczyci się przedsiębiorstwo,
  • logotypy znanych stowarzyszeń, do których ono należy,
  • znaki kampanii (zwłaszcza społecznych) prowadzonych czy wspieranych przez firmę.

W zależności od tego, jak wyżej wymienione elementy zostaną rozplanowane, można uzyskać nieco bardziej formalny lub niekonwencjonalny układ, który sam w sobie może przekazać pewien komunikat na temat marki:

  • wyśrodkowany układ kluczowych elementów brandingowych i kontaktowych niesie skojarzenie z przedsiębiorstwem solidnym, dużym, uznanym, raczej tradycyjnym
  • wyrównanie do lewej natomiast może nasunąć odbiorcy myśl o firmie młodszej, może jeszcze nie tak rozbudowanej, ale dynamicznej, partnersko nastawionej.

Wspomniane wyrównanie nie musi dotyczyć wszystkich wizualnych szczegółów arkusza papieru firmowego, niemniej kierunek jest raczej niezmienny – do lewej. Dlaczego? Wyjaśniają to zasady odbierania bodźców wzrokowych przez ludzki mózg.

Papier firmowy

Piszesz list do Klienta? Papier Cię wyróżni

Treści przesyłanych e-mailowo, SMS-owo czy w komunikatorach konsumenci odbierają dziś aż w nadmiarze. Często czują się przez nie osaczeni i chętnie by się od nich przynajmniej na jakiś czas odcięli.
Zupełnie inaczej reagują jednak na o wiele rzadsze dzisiaj informacje na tradycyjnym, papierowym nośniku. Automatycznie uważają je za istotniejsze i odbierają je bardziej osobiście.

Papier przyjmie wszystko, Ty jednak zadbaj o właściwy rozkład elementów na firmowym arkuszu

Jak zapewne wszyscy pamiętamy ze szkolnych lekcji biologii, nerwy wzrokowe, które doprowadzają bodźce z naszych gałek ocznych do mózgu, krzyżują się. Z tego powodu nasza lewa półkula mózgowa otrzymuje bodźce z prawego oka, prawa zaś z lewego.

Jaka jest z kolei specyfika ludzkich półkul mózgowych?

Ta lewa, uważana za analityczną, jest wyspecjalizowana w przetwarzaniu bardziej złożonych bodźców słownych. Prawa natomiast, bieglejsza w syntetyzowaniu, sprawniej dekoduje wszelkiego rodzaju obrazy.

Jakie są tego konsekwencje?

Gdyby logo marki, będące znakiem graficznym, umieszczone zostało na papierze firmowym na prawo od części tekstowej, odebrane zostałoby głównie prawym okiem patrzącego. Otrzymałaby je do przetworzenia lewa półkula mózgu, która nie jest w tym najlepsza. Jednocześnie z treścią słowną komunikatu zmagałaby się półkula prawa (ta bardziej obrazkowa) za sprawą bodźca z lewego oka.

Oczywiście przy niezbyt złożonym znaku graficznym i nieprzesadnie skomplikowanym tekście zrozumienie komunikatu w takim przypadku będzie możliwe. Ogólny odbiór i ocena całości wypadnie jednak gorzej. Być może ani treść listu nie zostanie przyswojona szybko i bezproblemowo, ani logo nie zapadnie odbiorcy w pamięć.

Dowiodły tego badania przeprowadzone przez psychologów poznawczych w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Dlatego generalna zasada brzmi: Chcesz zadbać o dobry odbiór swojego logo? W kreacji obejmującej elementy słowne i graficzne sytuuj je:

  • na prawo od zdjęcia (grafiki),
  • na lewo od tekstu.
company paper

Elegancja, solidność, wrażliwość na kwestie eko – wszystko to w arkuszu papieru firmowego

Problem zmian ziemskiego klimatu i wpływ działalności firmy na środowisko nie są Ci obojętne? Świetnie się składa, bo w drukarni Chroma.pl wydrukujesz papier firmowy na nowoczesnym, bezdrzewnym preprincie lub na papierze z recyklingu, oba o gramaturze 90 g.
Do dyspozycji masz sześć najczęściej stosowanych formatów: A3, A4, A5, A6, DL oraz 198 x 210 mm. Drukarnia może również dociąć papier firmowy do wymaganego, bardziej niestandardowego formatu. Dostępne są nakłady od 50 do nawet miliona sztuk.

Użytkownicy, którzy kupili ten produkt, wybrali również:

Warto wiedzieć więcej!

Bądź na bieżąco, sprawdzaj promocje, dowiaduj się o najnowszych ofertach specjalnych – wpisz swój adres e-mail!
Newsletter
Chat
FAQ