Rozdzielczość
300 dpi.
Fonty
Zamienione na krzywe.
Czcionka
Minimalny rozmiar 6pt, minimalna wysokość 1,2mm.
Spady
Tło pracy oraz wszystkie obiekty przylegające do krawędzi należy wyprowadzić na spad poza krawędź, spady 2,5mm na stronę.
Kolorystyka
Kolor jednostronny (4/0) CMYK poza białym poddrukiem jeżeli wymagany.
Biały poddruk
Dodać pod zadrukiem CMYK aby zapobiec prześwitywaniu tła, w przypadku wyboru podłoża folia PP transparentna lub srebrna. Poddruk umieszczamy w projekcie na osobnym kanale w formie maski wypełnionej kolorem dodatkowym o nazwie White, z włączonym nadrukowaniem wypełnienia (overprint). Kanał z kolorem o nazwie White powinna być umieszczona nad warstwą z grafiką. White to CMYK 30/0/0/0.
Kolor czarny
W przypadku czerni drobne elementy tekstowe i kody kreskowe powinny być przygotowane jako 100% K (100% czerni) bez innych składowych kolorystycznych. Atrybut nadruku (overprint) dla czerni powinien być wyłączony.
Kody kreskowe
Powinny być przygotowane jako wektory w kolorze 100% K (100% czerni). W innych przypadkach może pojawić się problem z czytelnością kodów przez skanery.
Dostarczenie pliku
Wymogiem jest plik JPG.
Rozmiar etykiety
Maksymalny: format netto 308x308mm, brutto 313x313mm ze spadami; Minimalny: netto 20x20mm , brutto 25x25mm.
Ilość projektów
W ramach aplikacji automatycznej: maksymalna liczba różnych projektów w ramach jednego zamówienia równa jest liczbie wybranych rolek. Nakłady projektów uzależnione będą od nakładu przypisanego rolce.
W ramach aplikacji ręcznej – 12 to maksymalna liczba projektów w ramach tego samego zamówienia.
UWAGA
Informujemy, że nie ponosimy odpowiedzialności za błędy w druku wynikające z dostarczonych plików przygotowanych niezgodnie z powyższą specyfikacją.
Korespondencja firmowa w dużej części przenosi się do internetu. To oczywiste w czasach dominacji komunikacji digital. Tym większej wyjątkowości nabiera jednak komunikat przekazany w namacalnej postaci – na starannie dobranym papierze firmowym, z nadrukiem oddającym charakter marki.
Niezależnie od tego, jaka jest treść komunikatu, papiery firmowe planowane są według pewnego wzorca. Na arkuszu w zasadzie zawsze znajduje się logo marki i nazwa firmy. Towarzyszyć im może np. motto czy claim. Te elementy zwykle znajdują się w górnej części projektu.
Dół arkusza bardzo często zajmuje stopka z wszelkimi istotnymi danymi firmy, na przykład jej adresem fizycznym i elektronicznym, numerem infolinii, innymi opcjami kontaktu. W tym obszarze można też nieraz zauważyć inne elementy graficzne, chociażby:
W zależności od tego, jak wyżej wymienione elementy zostaną rozplanowane, można uzyskać nieco bardziej formalny lub niekonwencjonalny układ, który sam w sobie może przekazać pewien komunikat na temat marki:
Wspomniane wyrównanie nie musi dotyczyć wszystkich wizualnych szczegółów arkusza papieru firmowego, niemniej kierunek jest raczej niezmienny – do lewej. Dlaczego? Wyjaśniają to zasady odbierania bodźców wzrokowych przez ludzki mózg.
Jak zapewne wszyscy pamiętamy ze szkolnych lekcji biologii, nerwy wzrokowe, które doprowadzają bodźce z naszych gałek ocznych do mózgu, krzyżują się. Z tego powodu nasza lewa półkula mózgowa otrzymuje bodźce z prawego oka, prawa zaś z lewego.
Ta lewa, uważana za analityczną, jest wyspecjalizowana w przetwarzaniu bardziej złożonych bodźców słownych. Prawa natomiast, bieglejsza w syntetyzowaniu, sprawniej dekoduje wszelkiego rodzaju obrazy.
Gdyby logo marki, będące znakiem graficznym, umieszczone zostało na papierze firmowym na prawo od części tekstowej, odebrane zostałoby głównie prawym okiem patrzącego. Otrzymałaby je do przetworzenia lewa półkula mózgu, która nie jest w tym najlepsza. Jednocześnie z treścią słowną komunikatu zmagałaby się półkula prawa (ta bardziej obrazkowa) za sprawą bodźca z lewego oka.
Oczywiście przy niezbyt złożonym znaku graficznym i nieprzesadnie skomplikowanym tekście zrozumienie komunikatu w takim przypadku będzie możliwe. Ogólny odbiór i ocena całości wypadnie jednak gorzej. Być może ani treść listu nie zostanie przyswojona szybko i bezproblemowo, ani logo nie zapadnie odbiorcy w pamięć.
Dowiodły tego badania przeprowadzone przez psychologów poznawczych w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Dlatego generalna zasada brzmi: Chcesz zadbać o dobry odbiór swojego logo? W kreacji obejmującej elementy słowne i graficzne sytuuj je:
Użytkownicy, którzy kupili ten produkt, wybrali również:
Ceny części produktów w koszyku zostały zmienione z uwzględnieniem aktualnego poziomu rabatu na koncie. Poniżej znajduje się lista zmienionych produtków: