Rozdzielczość
300 dpi.
Fonty
Zamienione na krzywe.
Czcionka
Minimalny rozmiar 6pt, minimalna wysokość 1,2mm.
Spady
Tło pracy oraz wszystkie obiekty przylegające do krawędzi należy wyprowadzić na spad poza krawędź, spady 2,5mm na stronę.
Kolorystyka
Kolor jednostronny (4/0) CMYK poza białym poddrukiem jeżeli wymagany.
Biały poddruk
Dodać pod zadrukiem CMYK aby zapobiec prześwitywaniu tła, w przypadku wyboru podłoża folia PP transparentna lub srebrna. Poddruk umieszczamy w projekcie na osobnym kanale w formie maski wypełnionej kolorem dodatkowym o nazwie White, z włączonym nadrukowaniem wypełnienia (overprint). Kanał z kolorem o nazwie White powinna być umieszczona nad warstwą z grafiką. White to CMYK 30/0/0/0.
Kolor czarny
W przypadku czerni drobne elementy tekstowe i kody kreskowe powinny być przygotowane jako 100% K (100% czerni) bez innych składowych kolorystycznych. Atrybut nadruku (overprint) dla czerni powinien być wyłączony.
Kody kreskowe
Powinny być przygotowane jako wektory w kolorze 100% K (100% czerni). W innych przypadkach może pojawić się problem z czytelnością kodów przez skanery.
Dostarczenie pliku
Wymogiem jest plik JPG.
Rozmiar etykiety
Maksymalny: format netto 308x308mm, brutto 313x313mm ze spadami; Minimalny: netto 20x20mm , brutto 25x25mm.
Ilość projektów
W ramach aplikacji automatycznej: maksymalna liczba różnych projektów w ramach jednego zamówienia równa jest liczbie wybranych rolek. Nakłady projektów uzależnione będą od nakładu przypisanego rolce.
W ramach aplikacji ręcznej – 12 to maksymalna liczba projektów w ramach tego samego zamówienia.
UWAGA
Informujemy, że nie ponosimy odpowiedzialności za błędy w druku wynikające z dostarczonych plików przygotowanych niezgodnie z powyższą specyfikacją.
Chcesz, aby Twoja firma była dobrze widziana u klientów czy kontrahentów. Chcesz, aby pracownicy ją cenili. Możesz skierować do nich piękną i przydatną reklamę, na którą będą patrzeć przez okrągły rok. Na dodatek co miesiąc możesz pokazywać im kolejne korzyści, jakie płyną ze współpracy z Tobą. Jak to zrobić? Rozwiązaniem, które klienci docenią, jest kalendarz spiralowany.
Kalendarz stanowi nieinwazyjną formę reklamy, pełniąca praktyczne funkcje w życiu klienta. Na dodatek pozostaje cały czas na widoku, ciesząc oczy – pod warunkiem, że przygotowaliśmy profesjonalny i estetyczny projekt graficzny, wydrukowany na wysokiej jakości nośniku. Drukarnia internetowa Chroma ma możliwości, by Twój projekt stał się istotnym wyróżnikiem Twojej marki.
Kalendarz ścienny to jeden z najpopularniejszych prezentów biznesowych. Nic dziwnego. Można na nim popisać się kreatywnością, pokazać siłę i prestiż swojej firmy, zachwycić klienta i spowodować, że będzie chciał widzieć Twój przekaz w swoim otoczeniu.
Kalendarz może także stanowić element długofalowej komunikacji marki. Znane są firmy, które uczyniły z niego osobny projekt reklamowy, który wraz ze zmianą preferencji konsumentów zmienia również swoje znaczenie i treść.
Najsłynniejszy kalendarz Pirelli przeszedł ewolucję od zbioru aktów wieszanych w warsztatach samochodowych do składnika działań corporate social responsibility. Z warsztatów trafił na aukcje. Siłą jego zawsze były doskonałe fotografie, przygotowywane specjalnie na potrzeby kalendarza przez najbardziej znanych fotografów.
Niejedna firma fotografowała swoich pracowników, by pokazać swoje zaangażowanie w employer branding. Jedna z polskich agencji z rocznego kalendarza uczyniła projekt dwuletni, co miesiąc najpierw publikując ilustracje przygotowane przez grafików pracujących w agencji, po czym wydrukowane egzemplarze rozesłała do mediów oraz wystawiła na sprzedaż w celu pozyskania środków na cele społeczne.
Można też tworzyć projekty z celebrytami, by marka ogrzewała się w ich świetle, a jednocześnie tak przygotowane kalendarze wykorzystywać w celach charytatywnych.
W drukarni internetowej Chroma.pl masz do wyboru wiele formatów kalendarzy na ścianę:
Spośród nich możesz wybrać pożądany format.
Teraz czas na decyzję, czy kalendarz będzie się składał z 6 czy 12 kart, czyli czy każdy miesiąc będzie na osobnej karcie (wtedy wybierasz zadruk kolorem jednostronnie), czy też zadrukujesz obie strony, a kalendarz będzie trzeba obrócić po pół roku. Ta druga opcja jest ekonomiczniejsza, ale nie zawsze pasuje do zamierzeń estetycznych projektu.
W przypadku kart kalendarza spiralowanego masz do wyboru 3 gramatury papieru: 170 g, 250 g oraz 300 g. w każdym wypadku jest to papier kredowy, ale musisz zdecydować, czy do projektu bardziej pasuje papier matowy, czy błyszczący. Ten wybór zależy od charakteru projektu. Kolory zdjęć na pewno będą bardziej soczyste i połyskliwe na papierze błyszczącym, z kolei ilustracje artystyczne mogą na takiej aranżacji stracić. Papier matowy doda im smaku i prestiżu.
W zależności od rodzaju wybranego papieru możesz zastosować różne rodzaje uszlachetnień. Warto zapoznać się z nimi uprzednio na stronie konfiguratora, żeby po przygotowaniu projektu i oszacowaniu kosztu druku nie okazało się, ze trzeba dokonać zmian, gdyż przy założonej gramaturze lub rodzaju papieru nie ma możliwości zastosowania danego uszlachetnienia.
Zanim zastanowisz się nad wyborem lakierów bądź innych metod uszlachetnienia druku, zastanów się jeszcze nad okładką. Czy chcesz dodatkową kartę na okładkę tylną, czy wystarczy tylko jedna, od frontu? Czy kolor ma być na obydwu stronach karty okładki, czy tylko na jednej? Jeśli zaś chodzi o wybór papieru kredowego, dostępne są matowe i błyszczące o gramaturze 250 g bądź 300 g.
Niezbędnym elementem kalendarza jest spirala. Możesz wybrać srebrną, złotą, czarną lub białą – w wersji na dłuższy lub krótszy bok, zależnie od orientacji tworzonego przez Ciebie plakatu.
Na stronie konfiguratora możesz także wybrać, czy chcesz kartonowy podkład pod kalendarz oraz jakiego rodzaju kalendarium zostanie zastosowane w projekcie. Szeroki wybór wzorów kalendariów do kalendarzy spiralowanych znajdziesz na stronie Kalendaria.
Potencjał tego nośnika przekazu reklamowego jest olbrzymi. Ogromny jest też wybór opcji, które możemy wziąć pod uwagę projektując swój własny kalendarz.
Przede wszystkim należy zastanowić się nad rozmiarem kalendarza ściennego. Z jednej strony jest to kwestia budżetu i planowanego nakładu, z drugiej zaś – znajomości własnej grupy docelowej. Wiedząc, gdzie znajdzie się kalendarz ścienny, w jakiego rodzaju pomieszczeniu i z jakiej odległości najczęściej będzie widziany, możemy ustalić jego rozmiar oraz rodzaj ilustracji, które planujemy w nim zamieścić. Jeśli będzie to open space, a kalendarz będzie służył wszystkim pracownikom, warto pomyśleć nad większym formatem. Jeśli małe biuro dla jednej lub kilku osób – format może być mniejszy.
Sam wybór tematu ilustracji do kalendarza też zależy od tego, do kogo kierujemy komunikację. Kalendarz ścienny w stylu pierwotnego projektu marki Pirelli nie będzie dobrze widziany w biurach księgowych czy np. agencjach reklamowych. Można postawić na sprawdzone wzory, sięgając po zdjęcia architektury czy krajobrazu, można też przygotować własny projekt, pokazując w jakiś sposób pracowników, siedzibę firmy czy np. historie kontrahentów. Inwencja zależy od Ciebie, musisz jedynie pamiętać o zgodności ilustracji z wartościami firmy czy marki.
Kalendarz ścienny zyska na wyrazie, gdy druk poddamy uszlachetnieniu. Możesz je zastosować zarówno na samej okładce, jak i na poszczególnych kartach. Uszlachetnienia wzbogacą design i wzmocnią wrażenie ekskluzywności i wyjątkowości kalendarza spiralowanego.
Zrobisz doskonałe wrażenie, jeśli wykorzystasz jako uszlachetnienie lakier High Gloss UV. Zawiera on środki zwiększające połysk do największego stopnia odbijania światła, jaki można uzyskać na wydruku. Co więcej, High Gloss UV nasyca i ożywia barwy fragmentów plakatu, na które jest nałożony.
Jeżeli nie możesz zdecydować się, czy wolisz efekt mocno lśniący, czy bardziej matowy, rozwiązaniem w sam raz dla Ciebie jest lakier Drip Off. Nadaje on plakatowi wyczuwalną, chropowatą nawierzchnię, ale zapewnia też nieco błysku.
Pozostałe metody uszlachetnień, dostępne w drukarni Chroma, to pokrywanie błyszczącą lub matową folią bądź folią Soft Skin. Zapoznaj się wcześniej z dostępnymi opcjami uszlachetnień, gdyż zależą one od rodzaju i gramatury użytego papieru – czy to na okładce, czy na kartach kalendarza.
Użytkownicy, którzy kupili ten produkt, wybrali również:
Ceny części produktów w koszyku zostały zmienione z uwzględnieniem aktualnego poziomu rabatu na koncie. Poniżej znajduje się lista zmienionych produtków: